شناسایی ۷۳۲ مادر باردار روستایی ارومیه برای اسکان اضطراری در زمان بارش برف

شناسایی ۷۳۲ مادر باردار روستایی ارومیه برای اسکان اضطراری در زمان بارش برف

آرازآذربایجان- رئیس مرکز بهداشت ارومیه گفت: ۷۳۲ مادر باردار روستایی در این شهرستان برای اسکان اضطراری در زمان بارش برف شناسایی شده اند که پیش از زایمان به مهمان سرا در ارومیه منتقل می شوند.
علی صدقیانی فر افزود: این آمار از مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان ارومیه گردآوری و تاریخ زایمان این مادران تا اول سال آینده برآورد شده است.
وی اضافه کرد: زنان بارداری که تاریخ زایمان آنها مصادف با بارش برف و ایجاد راه بندان باشد، نظیر سال گذشته به صورت رایگان در شهر اسکان می یابند.
وی اظهار کرد: این افراد پیش از وقوع بارش سنگین و انسداد راه های مواصلاتی به روستاهای دور دست، تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان ارومیه به مهمان سرا در سطح شهر منتقل شده و آخرین روزها را با خیالی آسوده به انتظار می نشینند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه ادامه داد: همه فرایندها با برنامه ریزی و هماهنگی واحد بهداشت خانواده انجام می شود.
صدقیانی فر گفت: سال گذشته نیز ۳۵ زن باردار به همراه یک نفر از بستگان نزدیکشان در مهمان سراها اسکان یافته بودند و از ابتدای آذرماه امسال نیز ۲ نفر در این مهمان سراها اسکان داده شده و زایمان کرده اند.
به گزارش ایرنا، در سال های گذشته به علت بارش برف ناگهانی، برخی از مادران باردار با کمک اورژانس و نیروهای راهداری از روستاهای دورافتاده به شهرهای آذربایجان غربی منتقل شدند که این امر با اضطراب زیاد این افراد و خانواده آنها همراه بود.
از سال گذشته مهمان سراهایی برای پذیرایی از این مادران در شهر در نظر گرفته شده تا با خیال راحت زایمان صورت گیرد.

منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 4