معاون اشتغال اجتماع محور بنياد برکت در سردشت خبر داد

اجرای دستور العمل رشد اشتغال هدفمند برای ساماندهی کولبران

اجرای دستور العمل رشد اشتغال  هدفمند برای ساماندهی کولبران

معاون اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت گفت: ۷ هزار طرح اشتغالزایی جایگزین کولبری در سه استان آذربایجان غربی،کرمانشاه و کردستان ایجاد شده است.
به گزارش آراز آذربایجان،مرتضی نیازی در بازدید خبرنگاران از طرح های اجرایی بنیاد برکت در شهرستان سردشت افزود: برای تحقق این امر، یک‌هزار و ۶۵۵ طرح در آذربایجان غربی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریالی اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: این طرح ها در شهرهای سردشت، پیرانشهر و اشنویه اجرا شده است که از این تعداد، ۱۶۵ طرح متعلق به سال جاری است.معاون اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت اظهار کرد: در استان کردستان نیز چهار هزار و ۱۷۰ طرح در این راستا اجرا شده که حجم سرمایه گذاری انجام شده برای آنها، ۶ هزار و ۴۶۳۰ میلیاردریال و اشتغال ایجاد شده برای ۱۲ هزار و ۵۱۰ نفر بوده است.
وی با بیان اینکه تا به امروز در مناطق مرزی کشور ۷ هزار طرح را انجام داده‌ایم افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال هم یک هزار طرح دیگر در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه انجام خواهیم داد.
نیازی ادامه داد: طرح های اجرایی در استان کردستان نیز در شهرهای مرزی بانه، کامیاران، مریوان، سقز، دیواندره، سروآباد و سنندج بوده است.
معاون اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت تاکید کرد: تا به امروز در ۵۸۸ روستا ۷ هزار طرح با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی اجرا شده است که از این میزان سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت بوده و مابقی آورده متقاضیان بوده است. تمامی طرح‌ها با توجه به اقتصاد روستایی حاکم بر این مناطق بوده که شامل توسعه باغات، استفاده از ظرفیت کشاورزی و سیستم‌های گلخانه‌ای و مصنوعات چوبی و … بوده است.
معاون اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت بیان کرد: هدف اصلی بنیاد برکت آن بود که با فراهم کردن فرصت‌های شغلی در منطقه افرادی که از سر اجبار وارد شغل کولبری شده‌اند دیگر کولبری نکنند که طبق بررسی‌های صورت گرفته هم تا به امروز در این زمینه نسبتاً موفق بوده است. بنیاد برکت یک افق بلند مدت در این زمینه طراحی کرد و مناطقی که مستعد بوده‌اند را بررسی و یک دستورالعمل در قالب رشد اشتغال هدفمند (راه) تهیه کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = سه