بدون تغییرنگرش مسئولان بهبود اوضاع اقتصادی امکان‌پذیر نیست

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بی‌تردید تا زمانی که نگرش مدیران و مسئولان نسبت به اقتصاد و حوزه پیرامونی و بین‌الملل و ظرفیت‌های داخلی تغییر نکند، اوضاع اقتصادی تغییری نخواهد کرد. وحید جلال‌زاده ، با تاکید بر‌اینکه نمایندگان مجلس نیز مانند واحدهای تولیدی به آیین‌نامه‌های خلق‌الساعه اعتراض دارند اظهار داشت: این موضوع مختص تمامی دولت‌های گذشته بوده تا جایی که در دولت‌های گذشته، مقررات و قوانینی که واحدهای تولیدی را رنج می‌داد وجود داشته و شدت و ضعف آن در دولت‌های مختلف متفاوت بوده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت‌ها نگرش بلندمدتی به اقتصاد نداشته و برنامه‌های اقتصادی در آن‌ها به‌صورت کوتاه‌مدت ۶ ماهه یا یک ساله تعریف می‌شود و حتی تلاش‌های فراوانی صورت گرفته تا مکانیزمی برای دور‌زدن تحریم‌ها و خارج شدن از اقتصاد نفتی صورت گیرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم با نگاهی که به خارج از کشور داشتتد، معتقد بودند که با مذاکره با غربی‌ها اقتصاد کشور را به حرکت درخواهند آورد اما موفق نشدند و متاسفانه دولت‌ها در هر دوره‌ای قوانین خاصی را پیاده‌سازی کرده و همواره نخستین آسیب آن به واحدهای تولیدی وارد شده است.
وی تاکید کرد: بی‌تردید تا زمانی که جهان‌بینی مدیران و مسئولان نسبت به اقتصاد و حوزه پیرامونی و بین‌الملل و ظرفیت‌های داخلی تغییر نکند، اوضاع اقتصادی تغییری نخواهد کرد بنابراین اقتصاد باید از نگاه آیین‌نامه‌ای خارج شده و نگاه بلندمدت به آن داشته باشیم.
جلال زاده گفت: برخی بر این باور هستند که به سبب ضعف عملکرد این دولت، باید آن را استیضاح کرد در حالی که موضوع استیضاح سبب دگرگونی در ساخت سیاسی شده و لطمات و خسارات آن بیشتر خواهد شد.
وی تاکید کرد: تمامی تلاش مجلس یازدهم بر این است که دولت را وادار به کار کند چون هم‌اکنون بسیاری از وزرا با آرزوی تعطیلی و پایان کار و خدمت خود بر سر کار حاضر می‌شوند بنابراین از این دولت انتظار خاصی نمی‌توان داشت.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازتسنیم، نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌‌اظهار داشت: هم‌اکنون نگاه به ظرفیت‌ها و توجه به نیروهای داخلی نسخه شفابخش اقتصاد است و باید به توانمندی‌های داخلی بیش از پیش توجه کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 9 =