امام جمعه اهل سنت اروميه:

ابتکار امام راحل، بیداری و عزت امت اسلام را رقم زد

ابتکار امام راحل، بیداری و عزت امت اسلام را رقم زد

گروه خبر: امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: ابتکار امام راحل در نامگذاری ایام میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به عنوان هفته وحدت، بیداری و عزت امت اسلام را رقم زده و تفرقه افکنان را ناکام کرد.
به گزارش آراز آذربایجان،ماموستا مامد کلشی نژاد افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت شیعه و سنی ضرورت دارد و در شرایط کنونی، دشمنان اسلام به ویژه دشمن قسم خورده ای چون رژیم صهیونیستی با دسیسه های مختلف می خواهد صفوف متحد مسلمانان را در هم بشکند.
وی اضافه کرد: آنها از طریق افراط و تفریط و نفوذ در بین اهل تسنن و تشیع، سعی در اختلاف افکنی دارند.وی ادامه داد: دشمنان اسلام با تقویت گروه های افراطی، اجرای نقشه های شوم و راه اندازی کانال های مختلف تلاش می کنند اخوت مسلمانان را کمرنگ کنند بنابراین برهه حساس کنونی بیش از هر زمان دیگری می طلبد تا علمای اسلام و اندیشمندان اسلامی، مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی فراخوانند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه قرآن کریم مهمترین نقطه اشتراک مسلمانان است، بیان کرد: علمای اسلام دقت کنند که نباید کاری انجام دهند تا احساسات دیگر مسلمانان جریحه دار شود.ماموستا کلشی نژاد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اهل سنت به دشمن اجازه نخواهد داد تا احساس تبعیض را به اهل سنت و اقوام دیگر القا کرده و شکاف در جامعه ایجاد کند.
وی گفت: امام خمینی (ره) با ریشه یابی دقیق نقشه های شوم دشمنان در ایجاد نفاق بین مسلمان، هفته وحدت را نامگذاری کردند و با این ابتکار خود موجب بیداری مسلمانان و زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی شدند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه‌ ملت مسلمان ایران دشمنان خود را به خوبی شناخته و همواره وحدت را سرلوحه خود قرار داده است، افزود: نگاهی به کشورهای همسایه و جنایات روی داده در آنها توسط گروه های افراطی داعش روشن می سازد که نبود وحدت و همبستگی بین مردم مسلمان این کشورها موجب حضور و نفوذ جنایتکاران در کشورشان شده ولی ملت مسلمان ایران در برابر تمامی هجمه ها و تحریم های ناجوانمردانه اتحاد خود را حفظ کرده است.
ماموستا کلشی نژاد، به پرهیز از افتراق تاکید کرد و ادامه داد: تقریب مذاهب یک واجب عینی است و نباید برای یک‌وقت باشد؛ بلکه واجب شمردن آن، در تمامی مقاطع زمانی ضروری است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


− پنج = 2