عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

یارانه به ایرانیان خارج از کشور و خارجیان مقیم ایران تعلق نمی_گیرد

گروه خبر: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه ارائه لایحه بودجه در ۱۵ آبان فقط یک درخواست از دولت است و لایحه بودجه ۹۳ بر اساس قانون ۱۵ آذر به مجلس خواهد آمد درباره حذف یارانه ایرانیان خارج نشین و اتباع خارجی ساکن در ایران، گفت: بر اساس قانون، یارانه به ایرانیان خارج از کشور و خارجیان مقیم ایران تعلق نخواهد گرفت.
غلامرضا اسدالهی در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد زمان تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس، گفت: زمان قانونی برای تقدیم لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور توسط دولت به مجلس ۱۵ آذر سال جاری است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حذف یارانه پرداختی ایرانیان خارج نشین و اتباع خارجی ساکن در ایران، اظهار کرد: براساس قانون، یارانه به افراد و اتباع ایرانی ساکن در کشور تعلق خواهد گرفت و لذا به افراد غیر ایرانی ساکن در کشور یارانه نقدی تعلق نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: به اتباع ایرانی خارج از کشور نیز یارانه‌ای تعلق نخواهد گرفت، چرا که این افراد نیز جزو افراد ثروتمند و دهک‌های پردرآمد جامعه محسوب می‌شوند که به خارج از ایران مهاجرت کرده‌اند. اسدالهی تصریح کرد: حذف یارانه اتباع خارجی و ایرانیان ساکن در کشورهای دیگر و همچنین دهک‌های پردرآمد جامعه باعث خواهد شد تا اقشار ضعیف و کم درآمد از وضعیت مناسب‌تری برخوردار شوند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه گفته می‌شود شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه کاری پیچیده و مشکل است، افزود: در سرشماری سال ۹۰ بسیاری از خانوارهای ایرانی وضعیت درآمدی و دارایی‌های خود را ذکر کرده و مالیات‌ها نیز براساس خود اظهاری دریافت می‌شود، در عین حال ممکن است برخی افراد واقعیت‌های مالی خود را کتمان کرده باشند که این مورد نیز به وسیله ابزارهای قانونی دیگر قابل بررسی و رسیدگی خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در مورد امضاء برخی نمایندگان مجلس در مورد تغییر زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس توسط دولت، خاطر نشان کرد: برخی نمایندگان مجلس طرحی را امضاء کردند تا زمان تقدیم لایحه بودجه از ۱۵ آذر به ۱۵ آبان تغییر کند، اما این طرح تنها یک درخواست از دولت بوده تا قانون ارائه لایحه بودجه تغییر کند اما قانون فعلی تقدیم بودجه سال ۹۳ کل کشور همان ۱۵ آذر است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


یک − 1 =