معاون استاندار آذربايجان غربي:

هرگونه عبور و مرور غیرمجاز از مرزهای استان ممنوع است

هرگونه عبور و مرور غیرمجاز از مرزهای استان ممنوع است

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: با هرگونه عبور و مرور غیرمجاز از مرزهای استان با شدت تمام برخورد می‌شود.
علیرضا رادفر در گفت و گویی افزود: اقشار مختلف مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که برای مسافرت، خرید و فروش و تجارت تنها از طریق معابر و مبادی رسمی اقدام کنند.وی اظهار کرد: افرادی که برخلاف این قانون عمل کرده و از معابر غیررسمی اقدام به رفت و آمد کنند بدون تردید با برخورد شدید نیروهای مرزبانی مواجه می‌شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مرز خط فرضی برای جداسازی کشورها بوده و همچنین دارای قوانین خاصی است که در تمام کشورها اجرا می‌شود و عدول از این قوانین مستحق مجازات‌های شدید است.
رادفر با بیان اینکه مرزها دارای حریم ممنوعه ای هستند افزود: هیچ کس نباید به دلایل مختلف وارد این حریم‌های ممنوعه شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: در برابر این حریم‌های ممنوعه معابر و مبادی مرزی برای تجارت، مسافرت، ورود و خروج و حمل کالا و ترانزیت تعیین شده است بنابراین غفلت از این نقاط و استفاده نادرست و غیرقانونی از مرز مجازات سنگینی برای متخلفان به دنبال خواهد داشت.وی یادآور شد: در بسیاری از مواقع برخی از هم استانی‌ها برای تجارت یا حمل کالا به جای استفاده از مبادی رسمی از معابر غیررسمی و به صورت مخفیانه از مرز استفاده می‌کنند که همین امر تبعات ناخوشایندی را رقم می‌زند.
آذربایجان غربی دارای حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان است که در محدوده این مرزهای برای مراودات تجاری، اقتصادی و سفر ۹ گمرک رسمی و ۶ بازارچه مشترک فعالیت دارند.مبارزه با هرگونه قاچاق مرزی از اولویت‌های امسال مسئولان نظامی، انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی در مرزهای استان اعلام شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


3 + شش =