آیا عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی برقرار است

آیا عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی برقرار است

گروه فرهنگی:یک منتقد فرهنگی گفت: بررسی وضعیت سالن‌های سینمایی و فیلم‌های روی پرده نشان دهنده عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی نیست. با نگاه به سایت رسمی فروش سینماها، بررسی میزان فروش فیلم‌های روی پرده و سالن‌های سینمایی و روند تبلیغات با سوالات متعدد و قابل توجهی همراه خواهید شد؛ حال باید دید در اکران فیلم‌های سینمایی به چه میزان عدالت رعایت شده است آیا مسئولین سینمایی برای اکران برخی فیلم‌ها تبعیض قائل شده اند یا خیر؟
بابررسی وضعیت سالن‌های سینمایی که در اختیار فیلم‌های روی پرده اکران سینماها قرار گرفته است با تبعیض یا رعایت نکردن عدالت‌ در اکران فیلم‌های سینمایی مواجه شدیم. به طوریکه برخی از فیلم‌های روی پرده سینما که چند ماهی است صدر نشین گیشه سینما شده‌اند با دراختیار داشتن تعداد سالن بیشتر همراه هستند و این درحالی است که فیلم‌هایی که اخیرا روی پرده سینما رفته‌اند از تعداد سالن کمتری برخوردار هستند؛ حال باید دید دلیل این تفاوت تعداد سالن‌های سینمایی یک نوع تبعیض میان آثار سینمایی است یا رعایت نکردن عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی! باتوجه به اهمیت این موضوع به گفت‌وگو با مصطفی محمودی فعال فرهنگی و منتقد سینما پرداختیم.
مصطفی محمودی روزنامه‌نگار، مشاور امور فرهنگی هنری و ارتباطات رسانه‌ای و منتقد سینما از رعایت عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی گفت: دوستان ما در سازمان سینمایی به کررات از سال گذشته اعلام کرده‌اند که می‌خواهند اکران‌ فیلم‌های سینمایی را ساماندهی کنند، سلایق مختلف را در نظر بگیرند و قصد دارند عدالت را در اکران‌هادر نظر بگیرند؛ اما سوال اینجاست که عدالت در اکران به این معنی است که دو فیلم از بدنه سینما حدود ۷۵۰سالن را در اختیار بگیرند؟ آیا این عدالت در اکران است؟ پس ریلگذاری و سیاستگذاری دوستان ما در وزارت ارشاد خود را کجا نشان می‌دهند و کجا باید خود را نشان دهند؟
عدالت در اکران فیلم‌های سینمایی نیست
محمودی از وضعیت تعداد سالن‌های سینمایی‌ای که فیلم‌های روی پرده را اکران می‌کنند، گفت: با بررسی وضعیت سالن‌های سینمایی و فیلم‌های روی پرده سینما مشاهده کردم، فیلمی مانند نگهبان شب که در جشنواره چهلم اکران شد و یک فیلم خانوادگی شریف و بی‌ادعا است تنها ۵۰ سالن اکران دارد؛ اما فیلم شهر هرت که همزمان با فیلم رضا میرکریمی اکران شده است ۱۷۵ سالن سینمایی را در اختیار دارد! یعنی فیلم رضا میرکریمی حتی یک سوم از سالن‌هایی که شهر هرت در اختیار گرفته است را ندارد. شایان ذکر است، فیلم سینمایی کت چرمی که یک فیلم ملتهب اجتماعی و هشدار دهنده است تنها ۱۱۳ سالن اکران دارد و فیلم مصلحت که با توقیف سه سال همراه بود تنها ۷۷ سالن برای نمایش دارد که این بحث نشان دهنده عدالت در اکران نیست. وی ادامه داد: حال باید دوستان ما در سازمان سینمایی پاسخگو باشند و صحبت ما تنها آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی نیست بلکه مسئولینی است که در تمامی این سال‌ها آمدند، باید پاسخگو باشند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دوستان ما در دولت فعلی زحمت کشیدند و دارند کار می‌کنند گفتند قصد دارند شورای صنفی اکران را تغییر دهند که این اتفاق افتاد و حالا حضور بخش دولتی پررنگ شد؛ اما سوال اینجاست که خروجی این اتفاق چه شد؟ آیا عدالت در اکران فیلم‌ها بر قرار شد؟ که همه این سوالات باید پاسخ داده شوند
.Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = چهل