رييس منطقه آناتولي شرقي اتحاديه آژانس هاي مسافرتي ترکيه در اروميه:

آذربایجان غربی یکی از بازارهای هدف برای تورهای گردشکری ترکیه است

آذربایجان غربی یکی از بازارهای هدف برای تورهای  گردشکری ترکیه است

گروه خبر: رییس منطقه آناتولی شرقی اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه گفت: آذربایجان غربی با وجود آثار تاریخی و گردشگری بسیار یکی از بازارهای هدف فعالیت برای تورهای گردشکری ترکیه است. جودت اوزگوکچه، در نشست با فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه که در هتل پارک ارومیه برگزار شد، افزود: بازار ایران یکی از بهترین بازارهای گردشگری است اما برای توسعه گردشگری ۲کشور نیازمند برطرف شدن برخی مشکلات هستیم.
وی با اشاره به برگزاری تور آشناسازی فعالان گردشگری ترکیه در ارومیه تصریح کرد: در این تور آشناسازی، فعالین گردشگری ۵ استان و ۲۱ شهر ترکیه حضور دارند که یک فرصت برای توسعه ارتباطات و گردشگری با آذربایجان غربی و ایران است.
رییس منطقه آناتولی شرقی اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه اظهار کرد: هدف از برگزاری این تور، ایجاد مقاصد گردشگری و کمک به توسعه توریست هر دو کشور است.
وی خاطر نشان کرد: برخی مشکلات ازجمله کنترل پاسپورت ها و بازرسی ها در مرز، وضعیت نامناسب وسایل حمل و نقل توریست ها، موجب شده نارضایتی در بین گردشگران بوجود آید که از دولت ایران درخواست می شود برای کمک به تورها در جهت شناساندن ایران و افزایش ارتباطات، این مشکلات را برطرف کنند.جودت اوزگوکچه یاد آور شد: صنعت توریسم یک تجارت است و ما سفیران توریستی ۲ کشور هستیم لذا برای توسعه گردشگری نیازمند برخی تسهیلات هستیم.
ملت ایران و ترکیه دارای اشتراکات فرهنگی فراوانی هستند
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه فعالان گردشگری در تلاش برای پیوند ملت ها با همدیگر هستند، تصریح کرد: ملت ایران و ترکیه، دو ملت برادر با اشتراکات فرهنگی فراوان هستند. علی اصغر شالبافیان، در این نشست افزود: گردشگری ابزاری برای پیوند ملت ها با همدیگر و شناخت آنها از آداب و رسوم و گردشگری است.
شالبافیان خاطرنشان کرد: تورهای آشناسازی نظیر توری که امروز در ارومیه برگزار شده، زمینه ساز ارتباطات منطقه ای ۲کشور است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه فعالان گردشگری ترکیه امروز این فرصت را دارند که در آذربایجان غربی به عنوان یکی از زیباترین و با قدمت‌ترین استان های کشور، حضور و فعالیت داشته باشند، یاد آور شد: ایران ۲۷ اثر ثبت جهانی در بیش از ۱۰۰ نقطه و مکان دارد که ۵ اثر از آنها در آذربایجان غربی است.
وی ادامه داد: همچنین میراث ناملموس غنی این استان ، آیین های متنوع از ادیان و قومیت های مختلف، مُبین غنای فرهنگی مردمان این استان در طول زمانهای مختلف است.
وی تصریح کرد: هدف ما توسعه ارتباط استان ها با بازارهای همجوار خود است و برای رسیدن به این هدف نیازمند ارتباطات ملی هستیم.شالبافیان خاطرنشان کرد: بجز ارتباط استان ها از طریق گردشگری هدف ما همکاری در زمینه تورهای ترکیبی است که از این طریق گردشگران خارج از کشور نیز جذب شوند بطور نمونه تور ترکیبی خوی_ قونیه نمونه ای از این همکاری است.
وی افزود: شرکت در نمایشگاه های گردشگری ایران و ترکیه و برگزاری رویدادهای گردشگری یکی از عوامل زمینه ساز توسعه ۲ کشور است به همین جهت ۱۲ الی ۱۹ فوریه سال ۲۰۲۴ در نمایشگاه گردشگری تهران نیز گروه های زیادی از کشور ترکیه حضور خواهند داشت.
۲ هزار تخت به تخت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی اضافه می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۵۲۰۰ تخت اقامتی در استان وجود دارد و ۲۰۰۰ تخت اقامتی نیز با اتمام ۱۱ هتل در حال ساخت به تعداد تخت‌های استان اضافه خواهد شد. مرتضی صفری دراین نشست ، افزود: هدف از برگزاری نشست با فعالان گردشگری توسعه گردشگری ۲ کشور ایران و ترکیه است. وی تصریح کرد: رویداد امروز پیرو تفاهم نامه‌ای است که در سفر استاندار آذربایجان غربی به وان ترکیه اتفاق افتاد، برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: این نشست برای دومین بار در ۹ ماه گذشته برگزار شده است و امیدواریم دستاوردهای خوبی در زمینه همکاری های ۲ کشور در حوزه گردشگری و جذب توریست داشته باشد.صفری اظهار کرد: گردشگری یکی از سرفصل های مهم در توسعه صنعت و اقتصاد هر کشور است و این همکاری ها زمینه ساز توسعه در بخش های مختلف است.مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: ایران و ترکیه اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند که می توانند در جذب توریست تاثیر گذار باشد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 2