رئيس جمهوري در جمع نمايندگان استان:

آذربایجان غربی حلقه ارتباطی به کشورهای ترکیه و عراق است

آذربایجان غربی حلقه ارتباطی به کشورهای ترکیه و عراق است

گروه خبر: رئیس جمهوری گفت: آذربایجان غربی حلقه ارتباطی ریلی و جاده ای به کشورهای ترکیه و عراق است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با یادآوری ظرفیت ها و استعدادهای فراوان استان آذربایجان غربی بر تقویت بخش خصوصی و تعاونی ها و مشارکت و سرمایه گذاری این بخش در پروژه های توسعه ای کشور تاکید کرد.
وی به سفر اخیر خود به ترکیه اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی حلقه ارتباطی ریلی و جاده ای به کشورهای ترکیه و عراق است.
روحانی یادآور شد: نگاه ایران، ترکیه و عراق ، نگاه توسعه ای در ارتباطات سیاسی و همکاری های اقتصادی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
*اختلاف نظر لازمه دمکراسی است
رئیس جمهوری اختلاف نظر را لازمه دمکراسی و جمهوریت نظام دانست و گفت: باید به سیاست هایی که رهبرمعظم انقلاب به ما اعلام می کنند توجه و عمل کنیم، در غیر این صورت عبور از مشکلات و رشد و توسعه کشور امکان پذیر نخواهد بود.وی در این دیدار دعوای دولت و مجلس را به نفع کسی ندانست و افزود: دولت یازدهم معتقد و مصمم است که با برنامه، تلاش و همدلی از مشکلات موجود گذر کند.
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید، کشور را با تورم بیش از ۴۳ درصد و رشد منفی حدود ۷ درصد تحویل گرفت، تصریح کرد: ما نیاز به یک تحول و بازنگری در نوع نگرش خود داریم و حرف این جناح و یا آن حزب مطرح نیست، بلکه باید با وحدت و دست در دست یکدیگر کشور را ساخت.
رئیس دولت یازدهم با گلایه از برخی انتقادات ناصواب و جناحی گفت: شعار دادن را همه بلد هستند ولی بنده و همکارانم در دولت تدبیر و امید آماده ایم که از حیثیت و آبروی خود برای ساختن و آبادانی کشور استفاده کنیم و در این راه قطعاً از توصیه های علما، بزرگان و رهبری نظام استفاده خواهیم کرد.رئیس شورای عالی محیط زیست در ادامه خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه را از مهم ترین مشکلات زیست محیطی کشور که می تواند آثار تخریبی برای چند استان کشور به همراه داشته باشد بیان کرد و اظهار داشت: کارها و برنامه های خوبی در دولت تدبیر و امید در این زمینه انجام شده است که انشاء الله به زودی به نتیجه خواهند رسید.
روحانی، توجه به مشکل آب های مرزی و آب شرب استان آذربایجان غربی، راه های ارتباطی و اشتغال زایی را از جمله برنامه های دولت ذکر کرد و گفت: این مشکلات با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی رفع خواهند شد.
*رهبری، مردم و اکثریت مجلس از تلاش مذاکره کنندگان حمایت کرده اند
رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر مذاکرات سخت تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای با ۱+۵ از جمله آمریکا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، مردم و اکثریت مجلس از تلاش و کار مذاکره کنندگان حمایت کرده اند و قطعاً با کاهش فشارها و تحریم، شرایط متحول می شود.روحانی، مهم ترین عامل مشکلات کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه را عدم وحدت دانست و گفت: اگر ما ملت واحد و متحدی باشیم و از نگاه قومیتی و اقلیتی پرهیز کنیم، می توانیم با خطرات و تهدیدهای اطراف مقابله کنیم.
وی تاکید کرد: در اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای استان های کشور نباید به فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن اتکا کنیم، چرا که فروش نفت تحت تاثیر تحریم بسیار کاهش یافته و اگر دولت تدبیر و امید در جهت کاهش و رفع این تحریم ها قدم برنمی داشت درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی بسیار کمتر بود.رئیس دولت یازدهم همچنین پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران، مسوولان نظام و تمام مسلمان جهان تبریک گفت.روحانی اظهار امیدواری کرد: با وحدت و همدلی از این ماه پرفیض و برکت در جهت منافع و مصالح مردم ایران و تمام مسلمین جهان استفاده کنیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 48