رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان:

دهه فجر فرصتی برای زنده کردن آرمان‌های امام خمینی است

دهه فجر فرصتی برای زنده کردن آرمان‌های  امام خمینی است

گروه خبر:رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای احیا و یادآوری آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) است.
به گزارش آرازآذربایجان، محسن شکرنیا در جلسه‌‌ای که به مناسبت هماهنگی برگزاری مراسم دهه مبارک فجر در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دهه مبارک فجر به معنای واقعی کلمه یک فرصت ارزشمند برای احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌های جمعی به ویژه خبرگزاری‌ها برای پوشش اخبار و رویدادهای ویژه این ایام باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: این انتظار از فعالان عرصه خبر و رسانه وجود دارد، که از پنجم بهمن ماه نسبت به فضاسازی در جامعه اهتمام کنند.
این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف باید به انحای گوناگون برای ایفای نقش در زمینه غنی‌سازی برنامه‌های دهه فجر مبادرت کنند، گفت: در این صورت تا اندازه زیادی همراهی آحاد جامعه و نسل جدید جلب خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به نمونه‌هایی از برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و بیان داشت: فضاسازی مناسب برای ورود به جشن‌های دهه فجر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نشریات و فضای مجازی امری لازم است.
* اجرای برنامه‌های ابتکاری در دهه فجر مورد توجه قرار گیرد
وی هماهنگی با بسیجیان پایگاه‌ها جهت تکبیر در پشت بام مساجد و حسینیه‌ها، تزئین جلو درب ادارات، خیابان‌ها و جلوی مغازه‌ها، برگزاری مراسم جشن عمومی در سالن‌های ورزشی تحت عنوان طلوع سپیده در روز دوازدهم بهمن ماه را مورد اشاره قرار داد.
این مسئول ارائه خدمات رایگان و برپایی ایستگاه‌های پذیرایی در ورودی ادارات، مغازه‌ها و میادین، ارائه خدمات رایگان خدمات پزشکی در مناطق محروم در طول ایام مبارک دهه فجر از جمله برنامه‌های تدارک یافته برای این ایام برشمرد.وی گفت: نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد استقبال در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها، برنامه‌ریزی برای تقویت نواختن زنگ مدارس و کلیساها حضور اقوام با لباس محلی در مراسم از دیگر برنامه‌های تدارک یافته برای این ایام است.
شکرنیا اضافه کرد: حضور ورزشکاران با لباس‌های ورزشی در مراسم، استفاده از تابلوهای شهری جهت گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، گلباران خیابان امام خمینی (ره) در روز ورود حضرت امام (ره) به میهن روز ۱۲ بهمن از دیگر برنامه‌های تدارک یافته است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه سالروز تجدید بیعت ملت با ولایت و ۹ دی را پشت‌سر گذاشته‌ایم، بیان داشت: این روز به هیچ گروه و حزب خاصی تعلق نداشته است، آحاد ملت در شکل‌گیری این حماسه موثر هستند.
این مسئول با اظهار خشنودی از اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا امروز علیه کشورمان همواره در حال توطئه‌چینی بودند، گفت: اما تاکنون کاری از پیش نبرده‌اند، همه دسیسه‌ها خنثی شده است.شکرنیا حضور بسیج در همه عرصه‌ها را منشاء خیر و برکت دانست، گفت: بسیج مجموعه‌‌ای متشکل از آحاد مردم فرهنگیان، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، اصناف، رسانه‌های جمعی و … محسوب می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی نظام الهی و برگرفته از نهضت عاشورا است، بیان داشت: برای صیانت از آرمان‌های انقلاب، امام امت (ره) و شهدای گلگون‌کفن باید تلاش کنیم.
*دهه فجر فرصتی برای مرور اندیشه‌های امام خمینی است
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: دهه مبارک فجر یک فرصت مغتنم برای یازخوانی آرمان‌ها و اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام اباذر بیگی نیز دراین جلسه ، اظهار داشت: ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی برای شناخت حضرت امام (ره)، آرمان‌ها و رهنمودهای ایشان است.وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در برهه‌ای حساس از تاریخ جهان علیه رژیم ستم‌شاهی قیام کرده‌اند، افزود: با عنایت به امدادهای غیبی حضرت ولی‌عصر (عج) انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده است.
این مسئول با اظهار اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت خداوند متعال همچنین با استعانت از اولیای الهی حکومت اسلامی تاسیس کردند، گفت: این انقلاب هم‌اکنون به منزله یک امانت است، که باید برای صیانت از آن اهتمام ورزید.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها در داخل کشورمان بلکه در سراسر جهان منشاء تحولات بزرگ بوده است، گفت: این موضوع به معنای واقعی کلمه تحقق یافته است.
این کارشناس فرهنگی و مذهبی با اظهار اینکه باید برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جدید کشورمان گام برداریم، اضافه کرد: در این صورت جوانان و نوجوانان از آرمان‌های امام خمینی (ره) دفاع خواهند کرد.
این مسئول با اظهار اینکه دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر عضویت دارد، گفت: با عنایت به ظرفیت‌های موجود برای غنی‌سازی و کیفی‌سازی برنامه‌های این ایام اهتمام می‌شود.
وی با بیان اینکه حماسه بزرگ ۹ دی و سالروز تجدید بیعت ولایت با امامت را با برگزاری مراسم‌های باشکوه پشت‌سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: خوشبختانه اقشار مختلف مردم اعم از زنان و مردان در این آئین حضور چشمگیر و موثری داشته‌اند.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه از معنویت و ارزش‌های نهفته در این ایام باید استفاده حداکثری به عمل آید، گفت: در این صورت تا اندازه زیادی انقلاب اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام مصون می‌ماند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


− 8 = یک