نبود شبکه دیجیتال عامل افزایش ماهواره در مناطق‎ مرزنشین

نبود شبکه دیجیتال عامل افزایش ماهواره  در مناطق‎ مرزنشین

گروه اجتماعی: با توجه به اینکه امروزه استکبار جهانی دریافته که با تکیه بر موضوعات اقتصادی و سیاسی نمی‎تواند به ملت ایران ضربه وارد کند، لذا با اهداف شوم از پیش تعیین شده خود در قالب تهاجم فرهنگی می‎کوشد تا جوانان و نوجوانان ما را، بدون آنکه خودشان متوجه شوند به سمتی که خواسته آن‌ها است سوق داده و از هویت دینی و ملی که همان اصالت فرهنگی یک ایرانی است، دور سازد.
راه اندازی شبکه های ماهواره ای با ترویج فحشا و بی‌بندوباری یکی از ترفندهای دولت‌های غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی ملت ایران اسلامی است.
آیا به راستی صدا و سیما در مقابل عدم ترویج فرهنگ استفاده از ماهواره، چه اقدامات مؤثری انجام داده است؟
عدم دریافت شبکه‌های تلویزیونی داخل کشور در روستاها و مناطق مرزی، در شرایطی که با هزینه کم از طریق ماهواره می‌توان بیش از ۷۰۰ شبکه خارجی را به راحتی دریافت کرد، جای بسی تأسف دارد.
اکنون نه تنها در این مناطق سیستم دیجیتال راه‌اندازی نشده، بلکه نقاط کوری در اغلب مناطق همچون کوی ولیعصر در ۵کیلومتر مرکز این شهر نیز وجود دارد به طوری که دریافت شبکه‌ها همواره با اختلال و قطع و وصل مکرر همراه است و به گفته ساکنین این کوی، پاسخ تکراری مسئولین امر مبنی بر بررسی و رفع موانع موجود تاکنون کارساز نبوده است.
امروزه در اکثر روستاهای شهرستان خوی برنامه‌های صدا و سیما از قدیم‌الایام به صورت آنالوگ آن هم با کیفیت ضعیف دریافت می‌شود و این مسئله باعث شده برخی مردم به اجبار از ماهواره استفاده کنند.
برای آنکه ماهواره و یا تلویزیون به عنوان نافذترین و گسترده‌ترین وسیله ارتباط جمعی بتواند در خدمت اهداف مورد نظر یک جامعه قرار گیرد و زیان‎های جسمی، روحی، اثرات فردی و اجتماعی آن افزوده نشود، بررسی‌های چند جانبه و پیوسته و همچنین پیشگیری‌های علمی و اجتماعی، اجتناب ناپذیر است.
متأسفانه در این روزگار، روز به روز به شمار افرادی که دائما در گوشه ای لمیده و به تماشای برنامه های مختلف ماهواره مشغول هستند، افزوده می‌شود و مشکل اینجاست که ماهواره امروزه، ابزار انتقال علم و دانش محسوب نمی‌شود، بلکه وسیله ای برای وقت گذرانی است!
در این مناطق علت گسترش ماهواره به عنوان ابزار رسانه جمعی، بیشتر آن هم در بین روستائیان و مناطق مرزی عشایرنشین، نبود گیرنده های دیجیتالی و حتی شبکه های ملی است که در بیشتر ایام سال در این مناطق قابل دریافت و استفاده نمی‎باشد و موجب رواج استفاده از ماهواره‌ها شده است.
وقتی با اهالی شهر مرزی قطور گفت‌وگو کردیم اکثریت مردم خواستار رسیدگی صدا و سیما به وضعیت آنتن دهی شبکه های تلویزیونی به ویژه نصب گیرنده های دیجیتالی در این شهر مرزی بودند تا از ترویج استفاده از ماهواره جلوگیری شود، زیرا تبعات جبران ناپذیری را از لحاظ ترویج فرهنگ غرب خواهد داشت.
مسئولان نیز باید امکانات مالی و نیروی انسانی لازم برای مقابله تلویزیونی و تهیه برنامه‌هایی که جاذبه ماهواره را تحت‌الشعاع قرار دهد، فراهم کنند و این مسئله عظیم ملی و پشتوانه مالی میهنی را می‎طلبد تا پادزهری قوی جهت سم زدایی و یا واکسینه کردن اقشار مختلف جامعه و فرهنگ و باورهای ملی باشد.
در این بین والدین و خانواده‌ها هم باید مراقب باشند تا در دام این تکنولوژی نیفتند و مراقب فرزندانشان باشند که مبادا بیگانگان فرهنگ لاابالی گری و فساد و تباهی را به اسم فرهنگ برتر، به خورد ما و فرزندان ما تحمیل بکنند و ما را از فرهنگ غنی و مترقی اسلام دور کنند.
وظیفه رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور است که برای تقابل با رسانه های دشمن با کاری کارشناسانه در راستای ایجاد شبکه های دیجیتال در تمام مناطق کشور قدم بردارند تا هیچ تهاجمی از سوی بدخواهان این ملت کار ساز نشود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


سه × 7 =