ساخت گرم‌خانه در ارومیه مهمترین گام در ساماندهی متکدیان است

ساخت گرم‌خانه در ارومیه مهمترین گام در ساماندهی  متکدیان است

گروه خبر:معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم سرعت بخشیدن به ساخت گرم‌خانه در ارومیه گفت: باید تا قبل از فرارسیدن فصل سرما نسبت به تکمیل گرم‌خانه و اردوگاه اقدام شود زیرا ساخت گرم‌خانه در ارومیه مهمترین گام در ساماندهی متکدیان است.
به گزارش آراز آذربایجان،علی مصطفوی در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی آذربایجان‌غربی افزود: این امر می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات ساماندهی متکدیان را در مرکز استان حل کند.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی ساماندهی متکدیان و جمع‌آوری آنها، نبود محلی برای نگهداری این افراد است که می‌توان با ساخت گرم‌خنه این نقیصه را جبران کرد.
وی اضافه کرد: حضور متکدیان، چهره شهرهای آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه را زشت نشان می‌دهد و باید دستگاه‌های مسوول با جمع‌‍آوری و ساماندهی متکدیان، از این امر جلوگیری کنند.وی بیان کرد: نباید به متکدیان اجازه بدهیم که از احساس پاک مردم شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی سوء استفاده و برای خود درآمد ایجاد کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مردم استان، نوع‌دوست هستند و همین امر متکدیان را به سوء استفاده بیشتر ترغیب می‌کند.
مصطفوی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای کمک به افراد نیازمند واقعی از طریق نهادهای حمایتی ادامه داد: رسانه‌ها باید در خصوص نحوه کمک افراد به نیازمندان واقعی، تولید محتوا کنند تا کمک مردمی به دست نیازمندان واقعی برسد.
وی تاکید کرد: باید همه‌ با هم متحدانه عمل کنند تا چهره شهر به درستی نمایان شود و از گسترش متکدیان جلوگیری گردد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید از ظرفیت ۶۰۰ سازمان مردم نهاد این استان برای کمک رسانی به قشر متکدی و نیازمندان جامعه صورت گیرد. مصطفوی اظهار داشت: باید سازمان فنی و حرفه‌ای نیز آموزش‌های لازم را در بین این قشر رواج دهند و تا بتوان با اشتغال‌زایی برای نیازمندان از تکدی‌گری آنها جلوگیری شود. معضل متکدیان طی سال‌های طولانی گذشته در ارومیه و برخی از شهرهای آذربایجان‌غربی حل نشده باقی مانده‌است.حضور متکدیان در سطح شهر به ویژه خیابان‌های مرکزی و سوء استفاده آنها از کودکان و حتی نوزادها که در بیشتر موارد، فرزند خودشان نیستند، موجب احساسی شدن مردم و کمک به این افراد می‌شود.
جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از جمله اقداماتی است که با همراهی نهادهای مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، مرکز بهداشت و اداره کار انجام می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 2 =