مرز بازرگان برای تردد مشروط مسافران بازگشایی شد

مرز بازرگان برای تردد مشروط مسافران بازگشایی شد

گروه خبر:مدیر پایانه بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است، گفت: از اواخر هفته گذشته تردد برای پذیرش مسافرانی که اقامت یا تابعیت ترکیه را داشته اند، یا روادید خاص از جمله سفر دانشجویی، درمانی یا دیپلماتیک در آن کشور داشته باشند، نظیر مرز” سرو” می توانند از این مرز تردد کنند.
به گزارش آراز آذربایجان، جابر اکبرپور افزود: البته با وجود تلاش‌ها، هنوز تردد عادی مجاز از مرز بازرگان مجاز نیست.
وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال، کاهش ۹۴ درصدی تردد مسافر از این مرز بین المللی را شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: طی پنج ماه ابتدای سال جاری، ۴۹ ‌هزار و ۳۶۲ نفر بعد از انجام پروتکل‌های بهداشتی از این مرز تردد داشته‌اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷۷۸ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است.
مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در این مدت تنها ۱۰ هزار و ۳۰۶ ایرانی از مرز بازرگان خارج شده اند که کاهش ۹۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت، شاهد ورود ۱۳هزار و ۶۸۷ مسافر خارجی از مرز بازرگان بوده ایم که در این خصوص نیز کاهش حدود ۹۴ درصدی برآورد شده است.
اکبرپور با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا در ایران از اسفند گذشته مرزهای ایران با کشور ترکیه بسته و تردد مسافر و کامیون متوقف شده بود، افزود: پس از رایزنی لازم توسط مقام‌های ۲ کشور، فقط کشور ترکیه ورود اتباع خود و کامیون‌ها را در چندین مرحله پذیرفت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


6 × = پنجاه چهار