راه ارتباطی ۷۸ روستای آذربایجان غربی مسدود است

راه ارتباطی ۷۸ روستای آذربایجان غربی مسدود است

آراز آذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مسدود بودن راه ارتباطی ۷۸ روستای استان به دلیل بارش برف و کولاک خبر داد.
ارسلان شکری با بیان اینکه بارش برف از اواخر هفته گذشته آغاز شده و همچنان در استان تداوم دارد افزود: با وجود بارش برف و کولاک راه‌های اصلی و شریانی استان باز بوده و تردد جریان دارد و با تلاش راهداران برف روبی و بازگشایی محورهای ارتباطی شبانه روز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اولویت راهداران استان اطمینان از تداوم تردد در راه‌های اصلی و شریانی است افزود: روستاهای استان بیشتر در مناطق سخت‌گذر و کوهستانی استان قرار دارد که این امر موجب شده با بارش سنگین برف و مسدود شدن راه‌های ارتباطی بازگشایی این مسیرها با کندی مواجه شود.
شکری با بیان اینکه عوامل راهداری طی چند روز گذشته و پس از بارش برف با تلاش شبانه‌روزی راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده‌اند اضافه کرد: هم‌اکنون راه دسترسی به ۲۵ روستای ارومیه، ۱۶ روستای مهاباد، ۱۷ روستای پیرانشهر، ۱۰ روستای سلماس، ۹ روستای سردشت و یک روستای تکاب بسته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هم‌اکنون ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری در ۶۸ راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری استان مستقر شده‌اند و با استفاده از ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات راهداری مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند.
عوامل راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.
اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارائه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 9