با حضور داوران برجسته بين‌المللي و کشوري برگزار مي‌شود

مسابقات قرآنی دانش‌آموزان کشور در ارومیه

مسابقات قرآنی دانش‌آموزان کشور در ارومیه

گروه خبر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از حضور داوران برجسته بین‌المللی و کشوری در مسابقات قرآنی دانش‌آموزان کشور در ارومیه خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان قدرت‌الله قاسمی در نشست خبری که به مناسبت ۳۲سی و دومین دوره مسابقات دانش‌آموزان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: تقویت ایمان و باورهای دینی در میان دانش‌آموزان، ایجاد انس و الفت بین ائمه اطهار علیهم‌السلام و شناخت، رشد و پرورش استعدادهای قرآنی افراد از جمله اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآنی محسوب می‌شود.
وی آموزش و پرورش را متولی بخش عظیم تربیت در جامعه دانست و افزود: در این راستا َآموزش و پرورش نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دارد.
قاسمی برگزاری مسابقات را مهم‌ترین بستر برای رسیدن به این خواسته عنوان کرد و افزود: از آنجا که برگزاری مسابقات به صورت جمعی بوده و دانش‌آموزان رقابت، تعامل و شکست را در صحنه‌های مسابقات تجربه می‌کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری دوره‌ای مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی، به تنوع بیشتر این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: سی و دومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان در قالب ۹ رشته برادران و هفت رشته در بخش خواهران در دو بخش اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: آذربایجان غربی میزبان بخش آوایی این دوره از مسابقات است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بخش پسران در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی و بخش خواهران نیز در دو رشته حفظ و قرائت قرآن برگزار خواهد شد.
قاسمی با اشاره به اینکه بر اساس سهمیه‌های تعیین شده از هر استان در هر پایه تحصیلی یک نفر نماینده شرکت می‌کند، گفت: از هر رشته نیز شش نفر نماینده از هر استان در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات در قالب چهار مرحله برگزار می‌شود، گفت: مراحل آموزشگاهی، شهرستانی و استانی این مسابقات انجام شده که مرحله نهایی آن مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی بخش پژوهشی این دوره از مسابقات در خراسان رضوی، گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بخش آوایی این دوره از مسابقات نیز در این استان برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه مسابقات بخش پسران از بیست و دوم مرداد ماه آغاز شده و تا بیست و پنجم ادامه خواهد داشت، گفت: بخش دختران نیز از بیست و هفتم تا سی مرداد ماه به طول می‌انجامد.
وی تعداد شرکت ‌کنندگان بخش پسران را ۸۰۰ نفر و تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در بخش دختران این دوره از مسابقات را ۴۰۰ نفر اعلام کرد.
وی تصریح کرد: آمادگی‌های لازم برای میزبانی مهمانان و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات انجام شده و از چهار نفر از چهره‌های برتر عرصه‌های قرآن، نماز و عترت استان تجلیل خواهد شد.
قاسمی همچنین با اشاره به حضور داوران و اساتید ممتاز کشوری و بین‌المللی در قالب برگزاری این دوره از مسابقات، به حضور ۳۰ داور در بخش پسران و ۱۶ داور در بخش دختران اشاره کرد و افزود: استاد شهریار پرهیزکار و احمد ابوالقاسمی از چهره‌های ممتاز قرآنی بین‌المللی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


دو × 6 =