نماينده مردم خوي در مجلس :

ضعف دستگاههای نظارتی بر فشار معیشتی مردم افزوده است

ضعف دستگاههای نظارتی بر فشار معیشتی مردم  افزوده است

گروه خبر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه هم‌اکنون دستگاه‌های نظارتی در این موضوع ضعیف عمل کرده‌اند گفت: ضعف دستگاههای نظارتی بر فشار معیشتی مردم افزوده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدتقی کبیری ، با اشاره به موضوع قاچاق گوسفند ماده توسط عربستان در مرزهای غربی کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون قیمت گوشت، چه زنده و چه ذبح شده در خارج از مرزهای کشور بسیار گران است، موضوع قاچاق دام زنده به شدت گسترش یافته است.
وی تصریح کرد: شاید در پشت این مسئله نیز موضوعی شبیه نوسانات ارز مطرح باشد که توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس سبب افزایش قیمت ارز و در نتیجه ایجاد فشار اقتصادی بر مردم شدند تا آنان نیز در جنگ اقتصادی به عنوان نوکر استکبار جهانی یعنی آمریکا، سهمی داشته باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گوشت قرمز جزو کالاهای اساسی مملکت محسوب می‌شود گفت: حتی به جهت اهمیت موضوع، در مقاطعی واردات گوشت نیز مطرح شد و در این رابطه، قاچاق آن از دو جهت نقش‌آفرین است چون از جهتی برای آنها ارزان تمام شده و هم با توجه به قیمت ارز، واردات آن به طور غیرمستقیم فشار بر داخل کشور و گران شدن گوشت می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون متاسفانه در برخی شهرهای بزرگ، قیمت گوشت دو تا سه برابر شده است افزود: بنابراین باید در مبادی خروجی، دولت و دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و جلوی خروج دام به دو شکل زنده و ذبح شده را بگیرند چون به غیر از مرزهای زمینی، در مرزهای دریایی نیز گوشت قرمز به انحای مختلف قاچاق می‌شود.
کبیری با ابراز تاسف از اینکه هم‌اکنون دستگاه‌های نظارتی در این موضوع ضعیف عمل کرده‌اند اظهار کرد: علت آن است که در این زمینه حساسیت لازم ایجاد نشده در حالی که در موضوع دام به نظر می‌رسد که کنترل راحت‌تر می‌تواند انجام شود چون کالای قابل مشخصی است و اگر به صورت گله‌ای باشد کاملا قابل رصد است.وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از مرزهای مورد توجه قاچاقچیان، مرزهای شمال‌غربی کشور مثل آذربایجان‌عربی است باید تشکیلات نظارتی در شهرهایی که دامداری، رونق بیشتری دارد با جدیت بیشتری عمل کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


× هشت = 72