۸۰ درصد از طلب گندمکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

۸۰ درصد از طلب گندمکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

آرازآذربایجان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به خرید ۵۸۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان گفت: پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال از طلب کشاورزان به حساب آنان واریز شده است.
علی عیدی افزود: کل بهای گندم خریداری شده در آذربایجان غربی هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است که توسط بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت می شود.
وی ادامه داد: امسال خرید بر اساس سامانه جامع پهنه بندی صورت گرفته و تمام اطلاعات گندمکاران در این سایت گنجانده شده است.
عیدی با بیان اینکه بیشترین تولید و خرید گندم مربوط به شهرستان بوکان است، ادامه داد: ۹۷۸ دستگاه کمباین بومی و ۲۱۳ دستگاه کمباین مهاجر و سه هزار و ۸۰۰ دروگر در برداشت گندم در استان مورد استفاده قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: امسال ۳۲ نفر از کارشناسان سازمان نظام مهندسی به عنوان ناظر کنترل ریزش و ضایعات برداشت گندم بر کمباین های فعال در امر برداشت نظارت داشتند.
به گزارش ایرنا پیش بینی تولید گندم در استان برای امسال ۶۲۰ هزار تن است و سطح برداشت گندم آبی ۹۲ هزار هکتار و گندم دیم ۲۹۶ هزار هکتار می باشد.
خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان توسط شرکت غله با ۲۷ مرکز خرید، سازمان تعاون روستایی با ۳۲ مرکز خرید و شرکت های تولید و فراوری بذر انجام می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

دیدگاه


6 × = هجده