مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی:

۶۲ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداداستان سرپرست خانوار هستند

۶۲ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداداستان سرپرست خانوار هستند

آرازآذربایجان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: ۶۲ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی زن سرپرست خانوار هستند.
عزیز سهندی با بیان اینکه با بیان اینکه ۶۲ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند بر لزوم توسعه و ترویج راه اندازی مشاغل خانگی در بین مددجویان این نهاد تاکید کرد و افزود: ۳۹ هزار نفر از جمعیت ۶۴هزار نفری مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند و توجه به اشتغال این افراد و توانمندسازی آن هااز اولویت های کمیته امداد است که می توان با توسعه مشاغل خانگی این امر را محقق ساخت.
وی با اشاره به افزایش ۲٫۵ برابری بودجه اشتغال این نهاد نسبت به سال قبل تصریح کرد: بودجه اشتغال کمیته امداد استان در سال جاری با افزایش ۶۵ میلیاردی به ۱۱۶ میلیارد تومان رسیده است.
سهندی ادامه داد: ۴۹ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان مستعد اجرای طرح های خود اشتغالی شناسایی شده اند که تا پایان سال جاری برای ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد شغل ایجاد خواهد شد و تلاش داریم که هر سال حداقل برای ده درصد از جامعه هدف شناسایی شده شغل ایجاد کنیم.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با تاکید بر ظرفیت های استان در حوزه فرش دستباف خاطرنشان کرد: حوزه تولید فرش دستباف از جمله مواردی است که قابلیت توسعه هرچه بیشتر در سطح ملی و حتی جهانی را داشته و فرش افشار تکاب و ماهی خوی از جمله این فرش هاست.
وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳هزار و ۸۰۰ متر مربع به ارزش ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فرش دستباف توسط مددجویان استان تولید شده است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با بیان اینکه در بحث مشاغل خانگی توجه به بازاریابی و فروش محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: بازاریابی و فروش محصولات مشکل اصلی متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی بوده و اکثر افرادی که برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به کمیته امداد مراجعه می کنند در بازاریابی برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه هستند که این امر موجبات زیان دهی و شکست طرح ارائه شده افراد می شود.
سهندی در خصوص روند نظارت بر محل هزینه کرد تسهیلات در کمیته امداد تصریح کرد: ۳۶ ناظر در سطح استان قبل، حین و بعد از اجرایی شدن طرح ها و تا ۴ سال نظارت مستمر بر روند اجرایی طرح ها دارند و بنابر گزارش بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ۹۵ درصد طرح های اجرایی شده در حوزه های خود اشتغالی و مشاغل خانگی در حال حاضر فعال هستند.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 4