دانشگاه ارومیه میزبان نمایشگاه ملی دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران شد

دانشگاه ارومیه میزبان نمایشگاه ملی دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران شد

آرازآذربایجان-رئیس دانشگاه ارومیه از میزبانی این دانشگاه در برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ مهرماه امسال خبر داد.
رحیم حب نقی ، با اشاره به چگونگی برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه ارومیه اظهار داشت: این نمایشگاه از سال ۸۷ به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌های کشور برپا می‌شود و امسال دانشگاه ارومیه از هفته آینده میزبان چهل و دومین دوره برپایی آن است.
وی گفت: از ۲۱ تا ۲۵ مهر نمایشگاه ملی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در دو نوبت صبح و بعدازظهر در محوطه پردیس نازلو دانشگاه ارومیه برپا شده و از بازدیدکنندگان استقبال خواهد کرد.
رئیس دانشگاه ارومیه افزود: تا کنون دانشجویان ۴۲ دانشگاه معتبر کشور با برگزاری این رویداد از آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور مطلع شده و در جریان پیشرفت آن قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: غنی‌سازی اورانیوم، چگونگی تولید کیک زرد، نحوه اکتشاف و استخراج و مرور چرخه سوخت در نمایشگاه ملی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به دانشجویان ارائه‌شده و در غرفه‌های جداگانه شبیه‌ساز اتاق کنترل نیروگاه اتمی بوشهر، پژوهشکده کشاورزی، پژوهشکده کاربرد پرتوها، پژوهشکده لیزر واپتیک نیز به بازدیدکنندگان شناسانده می‌شود.
حب نقی گفت: در چهل و دومین دوره نمایشگاه ملی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در سه بخش چرخه تولید سوخت، تولید انرژی (نیروگاهی) و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای اطلاعات وسیعی به دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


2 + سه =