رئيس سازمان صنعت و معدن آذربايجان‌غربي:

۵۴۸ تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های استان صادر شد

۵۴۸ تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های استان صادر شد

گروه خبر:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: چهار ماهه امسال ۵۴۸ هزار و ۳۰۴ تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های استان صادر شد.
جعفرصادق اسکندری ، با اشاره به میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های استان در چهار ماهه امسال اظهار داشت: در این بازه زمانی ۵۴۸ هزار و ۳۰۴ تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های استان آذربایجان‌غربی صادر شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ارزش این کالا نیز ۱۴۳ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۴۷۰ دلار بوده است.
وی بیان کرد: از لحاظ ارزش دلاری، گمرک پیرانشهر با ۶۳ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۵۴۴ دلار بیشترین و گمرک رازی خوی با ۸ هزار و ۶۰۰ دلار صادرات کمترین صادرات را به خود اختصاص دادند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از سوی دیگر از لحاظ وزنی نیز، بیشترین صادرات استان به ترتیب از بازارچه تمرچین پیرانشهر با ۱۸ هزار و ۳۹۹ تن و کیله سردشت با ۱۲ هزار و ۸۷۱ تن بوده است.
اسکندری با تاکید بر اینکه توسعه روابط اقتصادی بازرگانی با قاره آفریقا جزو اولویت_های دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز در راس برنامه‌های توسعه تجارت ایران قرار دارد گفت: در این باره دفتر بازرگانی کشورهای عربی آفریقایی با هماهنگی دفتر امور ترویج تجارت، اعزام یک هیئت تجاری بازاریابی به کشورهای آفریقایی در زمینه صادرات محصولات مختلف از ۲۸ مرداد تا دوم شهریور را در دستور کار قرار داده است.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: علاوه بر آن دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری رایزنی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بوداپست مجارستان، قصد اعزام هیئت تجاری-بازاریابی در زمینه‌های مختلف از ۲۴ تا ۲۸ شهریور ماه را دارد.
همچنین معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هفته آینده ? هزار کارتن سیگار قاچاق به ارزش ? میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی منهدم می‌شود.
سلیمان علیزادبا اشاره به انهدام کالای قاچاق در سطح استان اظهار داشت: در این ارتباط و در هفته آینده، ۴ هزار کارتن سیگار قاچاق به ارزش ۶ میلیارد تومان در آذربایجان‌ غربی منهدم می‌شود.معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از جمع‌آوری تعداد ۲ هزار و ۴۲۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی آنها ۵۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن، امسال ۷۵۰ ثوب البسه خارجی به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سطح عرضه توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت جمع‌آوری شد.
علیزاده با اشاره به تهیه نقشه راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی افزود: در این باره تعداد یک هزار و ۵۶ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال کشف شد.معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های پژوهشی در زمینه کالا و ارز بیان کرد: امسال سه پایان نامه با عناوین، رتبه‌بندی کالای قاچاق براساس شاخص‌های موثر، بررسی عوامل موثر بر قاچاق کالا و ارز در شهرستان ارومیه و نیز تحلیلی از نتایج سیاست‌های جلوگیری از قاچاق کالا در ایران برای استفاده و شناسایی نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها و چالش‌های موجود توسعه اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت.
علیزاده اظهار داشت: در سال ۹۵ برنامه‌هایی همانند آموزش پیشگیری از قاچاق کالا به صورت چهره به چهره در مدارس استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مربوط به ارتقاء جایگاه و آموزش و توانمندسازی بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.
وی از افزایش ۲۵ درصدی عملکرد معاونت نظارت و بازرسی این سازمان در زمینه قاچاق کالا خبر داد و گفت: در این ارتباط برنامه‌ریزی کامل برای مبارزه همه جانبه با عرضه کالای قاچاق صورت گرفته است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سال گذشته ۱۱۲ کارتن سیگار قاچاق معادل ۱۱ میلیون و ۲۳۳ هزار نخ سیگار به ارزش ریالی دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در سطح عرضه جمع‌آوری و امحا شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 5