معاون استاندار:

۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در آذربایجان غربی فعال است

۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در آذربایجان غربی فعال است

آرازآذربایجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: پنج مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در چهار شهرستان این استان فعال است.
تقی کهوریان روز دوشنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان افزود: از این تعداد ۲ مرکز در ارومیه و یک مرکز در هر کدام از شهرستان های مهاباد، سلماس و بوکان مشغول ارائه خدمت به دارندگان وسایط نقلیه سنگین است.
وی ادامه داد: یک مرکز نیز در شهرستان میاندوآب مجوز فعالیت دریافت کرده است و پس از فراهم کردن زیرساخت های مناسب، فعالیت خود را شروع می کند.
وی با اشاره به بررسی وضعیت خودروها از تمام ابعاد فنی در این مراکز بیان کرد: انواع تست شامل آزمایش موتور، آلایندگی، سیستم ترمز، فرسودگی، تست ظاهری بدنه، نور چراغ ها و لاستیک ها، لقی فرمان، جلوبندی و کنترل شیشه ها از جمله این اقدامات نظارتی است که در حین بازدید از وسایط نقلیه مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مراکز معاینه فنی نقش بسیار مهمی در بخش حمل و نقل عمومی دارند و با هدف ارتقای ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودروها، سنجش دقیق سالم بودن خودروها، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست فعالیت می کنند.
کهوریان بیان کرد: توجه به توزیع متوازن مراکز فنی خودرو در شمال، جنوب و مرکز استان از جمله این اقدامات است که در کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی دارد.
وی در ادامه بیان کرد: دستگاه های اجرایی مسوولیت اصلی اجرای مصوبات کارگروه امور زیربنایی را برعهده دارد و باید پاسخگوی علت اجرا نشدن آنها باشند.
وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کارگروه نظارت بر طرح های مصوب و بازبینی در نحوه اجرای این طرح هاست، بیان کرد: مشکلات فنی مرتبط با روند احداث این طرح ها بررسی و برای تسهیل مراحل احداث آنها بهترین راهکار ارائه می شود.
در این جلسه در خصوص طرح های اجرایی راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در میاندوآب، احداث طرح روستای گردشگری سلامت در جاده بند ارومیه، راه اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی و عبادی چایپاره و راه اندازی هتل پنج ستاره در انتهای پارک جنگلی ارومیه و مشکلات اجرایی این طرح ها بحث و بررسی شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


7 − = چهار