۳ سایبان در حوزه دریاچه ارومیه به صورت پایلوت احداث می‌شود

۳ سایبان در حوزه دریاچه ارومیه به صورت پایلوت  احداث می‌شود

گروه خبر: مجری طرح گلخانه‌های کشور گفت: با توجه به تاثیر سایبان‌ها بر افزایش بهره‌وری، در حوزه دریاچه ارومیه، سه سایبان‌ در سه استان کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به صورت پایلوت احداث خواهد شد.
به گزارش آراز آذربایجان، حبیب رادفر مجری طرح گلخانه‌های کشور در جلسه ویدیو کنفرانس مدیران معاونت باغبانی با مدیران استانی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گلخانه‌های کوچک مقیاس بود که تخصیص اعتبار به سختی انجام می شد و در این زمینه بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تأمین اعتبار این گلخانه ها را بر عهده گرفتند.وی افزود: کمیته امداد در حال حاضر از مددجویان خود شروع خواهد کرد، بنیاد برکت به صورت رایگان ساخت گلخانه ها را آغاز می کند و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم تامین اعتبار این پروژه ها را بر عهده دارد.
رادفر با اشاره به این نکته که ۲ میلیون هکتار باغ در کشور داریم و سایبان‌ها می‌توانند تاثیر بسیار بالایی در باغبانی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه دریاچه ارومیه، سه سایبان‌ در سه استان کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان_غربی به صورت پایلوت احداث خواهد شد؛ همچنین پیش از این هم در سال ۹۸، ۱۳ سایبان‌ به صورت پایلوت و به کمک سازمان تحقیقات در کل کشور راه اندازی شد. وی افزود: از آنجایی که هزینه سایبان بسیار بالا است، در جلسه‌ای که با گمرک کشور داشتیم تعرفه واردات آن را تا ۵ درصد کاهش دادیم.
مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور در رابطه با آموزش بخش خصوصی برای احداث گلخانه گفت: با یک شرکت هلندی برای آموزش بخش خصوصی به تفاهم رسیدیم.وی تاکید کرد: باید کشور را بر اساس نوع اقلیم تقسیم بندی کنیم و بر این اساس محصول گلخانه به استان‌ها معرفی شوند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 5 =