وسعت دریاچه ارومیه ۵۰۵ کیلومتر افزایش یافت

گروه خبر:نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۹۳۱ کیلومتر مربع است که نسبت به مشابه سال گذشته ۵۰۵ کیلومترمربع افزایش را نشان می‌دهد.
به گزارش آراز آذربایجان،فرهاد سرخوش ، در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱٫۴۵ بوده که نسبت به مشابه سال گذشته در همین زمان ۵۸ سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: همچنین هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۹۳۱ کیلومتر مربع است که نسبت به مشابه سال گذشته ۵۰۵ کیلومترمربع بزرگتر شده است.نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی حجم کنونی دریاچه ارومیه را سه میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب خواند و افزود: حجم دریاچه ارومیه نسبت به مشابه سال گذشته ۵۷۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه همچنان ادامه دارد گفت: از ۶ اسفند تاکنون با توجه به لایروبی‌های انجام شده رودخانه‌ها و تامین زیرساخت‌ها، میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب ورودی به پیکره اصلی دریاچه ارومیه بدون کمترین هدررفت به ثبت رسیده است.سرخوش اظهار کرد: در مرحله نخست رهاسازی، ۷۳۱ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده و مرحله دوم رهاسازی نیز پس از مشخص شدن منابع و مصارف، انجام می‌شود.
وی بیان کرد: پروژه اصلی احیای دریاچه ارومیه یعنی تونل انتقال آب از رودخانه زاب به سمت دریاچه ارومیه نیز هم اکنون در حال حفاری است و پیش بینی می شود که در خرداد سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۹:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


چهار + 6 =