نماينده مردم اروميه در مجلس:

توقف برنامه احیا میلیاردها تومانی را که خرج دریاچه ارومیه شده بی‌نتیجه می‌کند

توقف برنامه احیا میلیاردها تومانی را که خرج دریاچه ارومیه  شده بی‌نتیجه می‌کند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه هزینه احیای دریاچه ارومیه حداکثر میان شش تا هفت میلیارد دلار است اما در صورت خشکی این دریاچه شاهد خسارت هزاران میلیارد دلاری می‌شویم. روح‌الله حضرت‌پور با انتقاد از کم توجهی دولت به موضوع تخصیص اعتبارات ستاد احیا دریاچه ارومیه اظهار داشت: متاسفانه بی‌توجهی سازمان برنامه و بودجه در هشت ماه گذشته به موضوع تخصیص دریاچه ارومیه پروژه‌های احیا را به تعطیلی کشانده است.
وی افزود: بی شک روند سینوسی احیا دریاچه ارومیه اسراف بیت المال است و ادامه توقف برنامه احیا میلیاردها تومانی را که در دو سال گذشته خرج دریاچه ارومیه شده بود را بی‌نتیجه می‌کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه احیای دریاچه ارومیه حداکثر میان شش تا هفت میلیارد دلار بوده اما در صورت خشکی این دریاچه شاهد خسارت هزاران میلیارد دلاری می‌شویم بنابراین دولت باید به این بحث توجه جدی داشته باشد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید سازمان‌ها و وزارت‌های درگیر با موضوع احیا دریاچه ارومیه با جدیت وظایف محوله را به انجام برسانند.
حضرت‌پور اظهار داشت: البته توقف چندماه تخصیص بودجه دلیل نمی‌شود که زحمات و حساسیت‌های دولت در حوزه احیا دریاچه ارومیه را نادیده گرفت اما از رئیس جمهور انتظار می‌رود که سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد را ملزم به تخصیص سریع اعتبارات دریاچه ارومیه کند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی افزود: البته به نحوه هزینه کرد ستاد احیا دریاچه ارومیه به ویژه در حوزه هزینه‌های فرهنگی اعتراضات جدی وجود داشته و معتقد هستیم که ریال به ریال بودجه احیا دریاچه ارومیه در شرایط سخت مالی کشور باید با برنامه‌ریزی و هدفمند هزینه شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 5 =