گزارش//

۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی

۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی

گروه گزارش: مرز رازی خوی بعنوان نزدیکترین و امن ترین مسیر ارتباطی زمینی و ریلی ایران با کشور ترکیه و اروپا محسوب می شود و به همین خاطر موردتوجه گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی برای تردد از این مرز زمینی و ریلی واقع شده است. ۲۴ ساعته نبودن مرز رازی خوی موجب بروز مشکلات عدیده ای برای مسافرین و بازرگانان و فعالان فرهنگی و تجاری شده است.
علی تکین از تجار ترکیه ای نیز اظهار کرد: تجار و بازرگانان ترکیه بخاطر کوتاهی مسیر مرز کاپی کوی علاقه زیادی برای تردد از این مرز را دارند ولی ۲۴ ساعته نبودن مرز مشکلات زیادی را برایشان فراهم می کند.
وی تصریح کرد: بعد از ساعت ۳ مرز کاپی کوی بسته می شود و به همین خاطر مسافران باید یک شب را در وان و یا بر عکس در خوی اقامت داشته باشند و این موجب اتلاف وقت شان می شود.
این شهروند ترکیه ای ادامه داد : با ۲۴ ساعته شدن مرز تبادلات تجاری و اقتصادی و تردد مسافر بصورت فزاینده ای افزایش پیدا خواهد کرد.
حسین رضایی از بازرگانان تبریزی که بخاطر شغلش تردد زیادی از مرز رازی خوی دارد اظهار کرد: مرز رازی خوی در مقایسه سایر مرزها ۳۰۰ کیلومتر مسیر را کوتاهتر می کند و این مقدار مسافت و کوتاهی مسیر برای گردشگران ،مسافران و تجار داخلی و خارجی یک فرصت طلایی است.
وی تصریح کرد : ۲۴ ساعته شدن مرز زمینی رازی خوی می تواند این فرصت طلایی را برای مسافران و تجار داخلی و خارجی فراهم کند تا در اسرع وقت بتوانند به انجام امورات خود بپردازند لیکن از رییس جمهور ایران در خواست داریم برای ۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی اقدامات اساسی انجام دهند.
زیرساختهای مرز رازی خوی در دست تکمیل است
عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت ۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی اظهار کرد : زیر ساخت های این مرز از قبیل پایانه مسافری با قدرت هر چه تمامتر در دست احداث و تکمیل هستند بطوریکه این پایانه بزرگ و زیبا در دهه فجر امسال با حضور مسئولین کشوری به بهره برداری می رسد.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران ترکیه با بیان اینکه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بارها خواستار ۲۴ ساعته مرز رازی خوی شده اند، تصریح کرد : برای این منظور تلاش شبانه روزی برای تکمیل زیر ساخت این مرز داریم و جاده استراتژیک خوی – قطور نیز در دست تعریض و آسفالت است و پیمانکار بدون فوت وقت کارش را انجام می دهد لذا ضرورت دارد مسئولین ارشد کشوری بخصوص رییس جمهور نگاهی ویژه برای ۲۴ ساعته شدن مرز رازی داشته باشند.
مرز رازی جز پرتردد ترین مرزهای کشور است
ارسلان شکری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز اظهار کرد : برای ۲۴ ساعته شدن مرز خوی رازی زیر ساخت های مهم مرز را با تمامی توان در دست احداث داریم.
شکری افزود : مرز رازی خوی جزو بهترین و پرترددترین مرزهای کشور است و ۲۴ ساعته شدن این مرز می تواند به افزایش تبادلات تجاری و مسافر بین دو کشور ایران و ترکیه منجر شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایسنا؛ با توجه به درخواست مسافران و تجار داخلی و خارجی از رییس جمهور برای ۲۴ ساعته شدن مرز رازی خوی و با توجه تحریم های ظالمانه آمریکا ضرورت دارد مسئولین کشوری بخصوص ریاست جمهوری برای ۲۴ ساعته شدن این مرز استراتژیک اقدامات اساسی انجام دهند تا از ظرفیت های مرز رازی خوی در تردد مسافر و تبادلات تجاری و اقتصادی استفاده بهینه ای شده تا سطح تبادلات اقتصادی و تجاری و تردد مسافر افزایش پیدا کند. Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 1 =