۱۷ تقاطع غیر‌همسطح در ارومیه احداث می‌شود

۱۷ تقاطع غیر‌همسطح در ارومیه احداث می‌شود

گروه خبر: معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه از برنامه ریزی برای احداث ۱۷ تقاطع غیر همسطح در سطح شهر برای تکمیل رینگ دوم کمربندی خبر داد.
ابراهیم صفری در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی در دست اجرای شهرداری ارومیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در رینگ دوم کمربندی ارومیه احداث ۱۷ تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده، افزود: ارومیه با تکمیل مجموع طرح واحد رینگ ها و کریدورها چند هسته ای می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون احداث تقاطع های غیرهمسطح واقع در رینگ دوم کمربندی ارومیه با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، اظهار داشت: این رینگ به طول ۲۳ کیلومتر که ۸٫۵ کیلومتر آن در پوسته عرضی ۸۵ متر و ۱۴٫۵ کیلومتر در پوسته عرضی ۶۴ متر طراحی شده و شامل آزاد راه خاتم النبیا، بزرگراه والفجر، امامت، امام علی، پلهای شهید بهشتی، مادر، باهنر ، مدرس، بزرگراه شهید رجایی و بلوار دانشگاه و تلاقی آن با آزاد راه سرو است.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه اعلام کرد: موضوع شناسایی و طراحی رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه یکی از اولویتهای اصلی شهرداری بوده که بر این اساس سه رینگ مهم به صورت آزاد راه و بزرگراه و ۵ کریدور شمالی و جنوبی و شش کریدورغربی و شرقی خیابان های اصلی شهر دراین طرح واحد تعریف و هم اینک در سطح شهر ارومیه در حال اجرا است.
صفری با اشاره به رینگ اول به طول حدود ۶ هزار متر و در پوسته عرضی ۲۰ متر ، گفت: این رینگ شامل خیابان های مدنی ۱و ۲ و ۳ ، مطهری، منتظری ، باکری، کاشانی، امینی بوده که ساخت تقاطع های غیر همسطح در این خیابان ها در دست مطالعه است.
وی با اشاره به رینگ سوم یعنی کمربندی دوم و بیرونی شهر ارومیه، عنوان کرد: رینگ بیرونی شهر یا کمربندی دوم برابر با مطالعات انجام یافته در طول ۲۷ کیلومتر بوده وساخت ۵ تقاطع غیر همسطح نیز در این رینگ مطالعه شده که هم اینک این مطالعات در دست اجرا است.
وی مجموع طرح رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه را به طول ۱۶۰ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح واحد مجموعه رینگ ها و کریدورها، ابتکاری اقتباس شده از نظام نوین شهر های پیشرفته جهان است.صفری با اشاره به اینکه مجموع رینگ ها و کریدورها ی شهر ارومیه به عنوان یک طرح واحد در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری ارومیه بر روی مقاصد چند اهدافی استوار است، گفت: نخستین هدف مهم این طرح سفری پیوسته و بدون توقف با حذف جراغ قرمز ها در مسیر سفر و در واقع همان روان سازی ترافیک است.وی با بیان اینکه با اجرا و تکمیل مجموعه واحد طرح کریدورها و رینگ ها، شهر ارومیه چند هسته ای می شود، ادامه داد: روان سازی مسیر تردد و چند هسته ای شدن ارومیه باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر در امتداد رینگ های شهری و در نتیجه توزیع کاربری ها ی مختلف شهری در امتداد رینگ به دنبال آن شهر توسعه خواهد یافت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


8 × = هفتاد دو