۷۳ هزار کلاس اولی در آذربایجان غربی رهسپار مدارس می‌شوند

۷۳ هزار کلاس اولی در آذربایجان غربی رهسپار مدارس می‌شوند

آراز آذربایجان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۷۳ هزار نفر حائز شرایط ثبت نام در کلاس اول هستند و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رهسپار مدارس می‌شوند.
میرصادق جامعی افزود: ثبت نام ۶۵ هزار و ۱۵۳ نفر دانش آموز کلاس اولی در سامانه سیدا انجام شده است.
وی با بیان اینکه تعدادکل معلمان مقطع ابتدایی استان ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر است ادامه داد: این افراد شامل سرباز معلم، آموزگار رسمی، حق التدریس، معلم نوبت دوم، خرید خدمات آموزشی، ورودی ماده ۲۸، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند.
جامعی اضافه کرد: تعدادکلاس پیش بینی شده نیز برای دانش آموزان حدود ۱۳ هزار و ۷۴۱ کلاس است و تا کنون هفت هزار و ۶۹۲ نفر آموزگار در استان سازماندهی شدند.
وی درباره جمعیت کودکستانی ها نیز یادآور شد: با توجه به اینکه امور مربوط به مهدهای کودک و مسولیت این مهدها طبق منویات رهبری و اساسنامه تعلیم و تربیت از بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شده است مجموعه مهد های کودک و پیش دبستانی ها به نام سازمان تعلیم و تربیت کودک تغیبر یافته است.
جامعی اظهار کرد: این مجموعه شامل آموزش به کودکان صفر تا پنج سال تمام بوده و با عنوان کودکستان یک و ۲ آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم را جهت ارائه خدمات به کودکان انجام خواهد داد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۶۴ هزار نفر در استان شامل نوآموزان پنج سال تمام هستند و حائز شرایط تحصیل‌ در کودکستان ۲ هستند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد: شیوه نامه ثبت نام به موقع به مناطق اعلام شده و طبق دستور العمل جلسات برگزار شده در سنجش، مراحل سنجش و ارزیابی سلامت آنان انجام شده است.
جامعی افزود: در زمینه دوره کودکستان مکاتباتی با مناطق آموزشی انجام شده است تا از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ای و ناحیه ای و علی الخصوص استفاده از فضاهای مازاد مدارس دولتی در شیفت‌های مخالف استفاده شده و در اختیار موسسان با کمترین اجاره بها قرار داده شود تا کودکان حائز شرایط بتواند با کمترین هزینه از این شرایط استفاده کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = چهارده