- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۷۳ هزار کلاس اولی در آذربایجان غربی رهسپار مدارس می‌شوند

Posted By admin On شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ @ ۸:۴۴ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۷۳ هزار نفر حائز شرایط ثبت نام در کلاس اول هستند و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رهسپار مدارس می‌شوند.
میرصادق جامعی افزود: ثبت نام ۶۵ هزار و ۱۵۳ نفر دانش آموز کلاس اولی در سامانه سیدا انجام شده است.
وی با بیان اینکه تعدادکل معلمان مقطع ابتدایی استان ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر است ادامه داد: این افراد شامل سرباز معلم، آموزگار رسمی، حق التدریس، معلم نوبت دوم، خرید خدمات آموزشی، ورودی ماده ۲۸، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند.
جامعی اضافه کرد: تعدادکلاس پیش بینی شده نیز برای دانش آموزان حدود ۱۳ هزار و ۷۴۱ کلاس است و تا کنون هفت هزار و ۶۹۲ نفر آموزگار در استان سازماندهی شدند.
وی درباره جمعیت کودکستانی ها نیز یادآور شد: با توجه به اینکه امور مربوط به مهدهای کودک و مسولیت این مهدها طبق منویات رهبری و اساسنامه تعلیم و تربیت از بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شده است مجموعه مهد های کودک و پیش دبستانی ها به نام سازمان تعلیم و تربیت کودک تغیبر یافته است.
جامعی اظهار کرد: این مجموعه شامل آموزش به کودکان صفر تا پنج سال تمام بوده و با عنوان کودکستان یک و ۲ آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم را جهت ارائه خدمات به کودکان انجام خواهد داد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۶۴ هزار نفر در استان شامل نوآموزان پنج سال تمام هستند و حائز شرایط تحصیل‌ در کودکستان ۲ هستند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد: شیوه نامه ثبت نام به موقع به مناطق اعلام شده و طبق دستور العمل جلسات برگزار شده در سنجش، مراحل سنجش و ارزیابی سلامت آنان انجام شده است.
جامعی افزود: در زمینه دوره کودکستان مکاتباتی با مناطق آموزشی انجام شده است تا از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ای و ناحیه ای و علی الخصوص استفاده از فضاهای مازاد مدارس دولتی در شیفت‌های مخالف استفاده شده و در اختیار موسسان با کمترین اجاره بها قرار داده شود تا کودکان حائز شرایط بتواند با کمترین هزینه از این شرایط استفاده کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b7%db%b3-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%b1%d9%87%d8%b3/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.