۵۵۹ هیئت مذهبی آذربایجان غربی در سامانه بیرق ثبت نام کردند

۵۵۹ هیئت مذهبی آذربایجان غربی در سامانه بیرق ثبت نام کردند

آراز آذربایجان-– مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۵۵۹ هیئت مذهبی آذربایجان غربی توانسته اند در سامانه بیرق ثبت نام کنند.
حجت الاسلام محمد داداش زاده اظهارکرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تفاوتی در شکل عزاداری‌های ماه محرم و صفر ایجاد شده که در این راستا هیئت‌های مذهبی برای عزاداری بر اساس این پروتکل‌ها باید با مراجعه به تبلیغات اسلامی و ثبت نام در سایت بیرق، مجوز عزاداری‌های خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: نزدیک سه هزار هیئت در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۹۰۰ هیئت مجوز دار هستند و تاکنون ۹۴۵ هیئت در سامانه طوبی و ۵۵۹ هیئت در سامانه بیرق ثبت شده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در شهرستان ارومیه یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی شهری و روستایی و نیز بانوان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: تاکنون ۲۵۰ هیئت مذهبی ارومیه توانسته اند در سامانه بیرق ثبت نام کنند.
حجت الاسلام داداش زاده گفت: امسال در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه برخی از هیئت‌های مذهبی از طریق فضای مجازی پخش می‌شود که در این زمینه وزارت ارتباطات به ۷۰ هیئت مذهبی اینترنت رایگان اهدا کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اعزام مبلغ همزمان با ماه محرم در استان افزود: امسال ۲۰۰ مبلغ از قم و یک هزار و ۲۰۰ روحانی و مبلغ بومی نیز در استان به تبلیغ ماه محرم در استان می‌پردازند.
حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه باید نذورات با رعایت موارد شرعی و تا حد امکان با رعایت احکام نذر در قالب جیره خشک و تحت نظر کارشناس بهداشت انجام شود، اظهارکرد: در صورتی که هیئت‌های مذهبی پروتکل‌ها و تعهدات بهداشتی را رعایت نکنند پس از تذکرات لازم به دادستانی معرفی و مجوز آن هیئت لغو می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


+ 3 = نُه