۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور اختصاص یافت

۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور اختصاص یافت

آرز آذربایجان- فرماندار شهرستان خوی گفت: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال زیرساخت‌های مناطق زلزله زده بخش قطور خوی احیا و تکمیل می‌شود.
حسین عباسی در بازدید از آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهار کرد: در زلزله اسفند سال ۱۳۹۸ به بخش‌های مهمی از زیرساخت‌های بخش قطور خوی خسارت زیادی وارد شده بود که با تخصیص اعتبارات لازم این زیر ساخت‌ها احیا و در حال تکمیل است.
وی اعتبارات این طرح‌ها را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته و بیش از ۳۰ طرح زیربنایی در بیش از ۲۰ روستای منطقه در حال اجراست.
عباسی ساخت پل‌های ارتباطی، ساخت و احیای دیوارهای ساحلی، تکمیل شبکه راه‌های ارتباطی و برق و فضاهای بهداشتی و درمانی منطقه را از جمله این طرح‌ها اعلام و تصریح کرد: این طرح‌ها تا دو ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسند.
فرماندار خوی همچنین با اشاره به روند بازسازی واحدهای مسکونی منطقه هم گفت: از بیش از ۳ هزار و ۵۰۰و احد مسکونی خسارت دیده تا کنون ۲ هزار واحد صددرصد تخریب شده بازسازی و تحویل خانواده‌ها شده و بقیه واحدها نیز با مراجعه روستاییان و تکمیل پرونده با پرداخت تسهیلات مصوب در حال بازسازی است.
عباسی با توجه به اتمام مهلت پرداخت تسهیلات تا پایان دولت از روستاییان خواست تا هر چه سریع‌تر برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی دولت بیش از ۵ هزار ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده است.
زلزله ۵و۷و ۵و۹ ریشتری ۴ اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی به ۴ هزار ۵۰۰و احد مسکونی و تجاری در ۲۸ روستا و شهر قطور خوی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۹ ب.ظ

دیدگاه


+ شش = 15