۲۵ درصد اصناف مهاباد بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند

۲۵ درصد اصناف مهاباد بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند

آراز آذربایجان،رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۲۵ درصد اصناف این شهرستان شامل سه هزار واحد صنفی هم اکنون بدون پروانه و شناسنامه فعالیت می‌کنند.
محمد جهین افزود: اغلب این واحدهای صنفی شناسایی شده مربوط در مجتمع‌های تجاری همچون بازارچه‌های نور، اصغری و تاناکورای مهاباد قرار دارند که تاکنون اقدام به دریافت پروانه کسب و یا تمدید آن نکرده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع ۱۱ هزار واحد صنفی مهاباد در حال حاضر هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب و شناسه فعالیت هستند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امکان حمایت و ارایه خدمات به مغازه‌هایی بدون پروانه کسب که در حوادث غیر مترقبه دچار زیان و آسیب می‌شوند، فراهم نیست بر این اساس از تمام مغازه داران تقاضا داریم نسبت به ثبت نام جهت دریافت پروانه کسب اقدام کنند.
جهین اضافه کرد: با تسهیل شرایط صدور پروانه کسب واحدهای صنفی می‌توان گام جدی در این خصوص برداشت و از تخلفات و بی قانونی ها جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: وجود واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، جایگاه، اعتبار و اعتماد جامعه اصناف را خدشه‌دار می‌کند و پیگیری تخلفات آنها از سوی مردم را نیز با مشکل مواجه می‌کند.
مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۱۱ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 7 =