۱۹۹ هزار تن کالا از مرزهای آذربایجان‌غربی ترانزیت شد

۱۹۹ هزار تن کالا از مرزهای آذربایجان‌غربی ترانزیت شد

آراز آذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۱۹۹ هزار تن کالا طی سه ماه نخست امسال از مرزهای استان ترانزیت شده است.
ارسلان شکری با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰۸ هزار تن ترانزیت ورودی و نزدیک به ۹۱ هزار تن ترانزیت خروجی در پایانه‌های مرزی استان ثبت شد، اظهار کرد: بیشترین رشد ترانزیت خروجی متعلق به بازرگان با بیش از سه هزار درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و امسال ۸۱ هزار تن کالا در این مرز ترانزیت شده است.
وی با بیان اینکه ۵۴ ترانزیت ورودی و ۴۶ درصد ترانزیت خروجی بوده است، افزود: ترانزیت ورودی در استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶۵ درصد و ترانزیت خروجی نیز ۲ هزار و ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
شکری با اشاره به بازگشایی مرزها و انجام ترانزیت کالا با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گفت: با توجه به بازگشایی مرزها و انجام ترانزیت کالا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شاهد رشد چشمگیر تناژ ترانزیت ورودی و خروجی کالا در مرزهای استان هستیم.
وی به رشد تناژ صادرات و واردات در سه ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن اشاره کرد و اظهار کرد: در این مدت رشد تناژ صادرات بالغ بر ۲۷۰ درصد و رشد تناژ واردات نزدیک به ۴۳۹ درصد بوده است.
شکری در ادامه با اشاره به خط کشی بالغ بر ۶۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی در سه ماهه نخست سال جاری گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۶۵۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان شامل منطقه آزاد ماکو، پروژه‌های آسفالت شده اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه راه‌ها و طرح‌های ابرار روستایی و سایر محورهای موجود خط کشی شده است.
وی با اشاره به سایر اقدامات مهم اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تا پایان خرداد ماه سال جاری ادامه داد: نگهداری ۱۳۷ کیلومتر روشنایی جاده‌ای و ۱۰۰۰ دستگاه چراغ چشمک زن و پلیس مجازی، نصب ۳۵۲۰ متر نیوجرسی مفصلی بتنی در سطح استان و عمدتاً در نقاط پرحادثه و نصب ۱۲۳۲ عدد تابلو علائم جاده‌ای همراه با پایه و سیمان مصرفی از مهمترین اقدامات در این مدت بوده است.
شکری گفت: ایمن سازی محورهای مواصلاتی بخشی از اقدامات لازم برای کاهش تلفات جاده‌ای است و در بخش اصلی و مهم آن کاربران جاده‌ای باید مقررات و قوانین تردد در محورهای استان را با توجه به علائم ایمنی و خط کشی‌ها و سایر موارد مرتبط رعایت کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۹ ب.ظ

دیدگاه


سه + 1 =