اختصاص۴۵۰میلیاردتومان برای اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

اختصاص۴۵۰میلیاردتومان برای اتمام تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

آراز آذربایجان- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه ای معادل ۴۵۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی تونل انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه اختصاص می یابد.
محمدباقر نوبخت ظهر پنجشنبه پس از بازدید مفصل از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در شهرستان پیرانشهر افزود: این تونل با نزدیک به ۳۶ کیلومتر مسافت، مهمترین سازه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه برای جلوگیری از خشک شدن آن است که با همت ویژه دولت در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.
وی اضافه کرد: ظاهر شدن برخی موانع و مشکلات فیزیکی از جمله آبرفتی شدن مسیر و سختی شرایط کار پروژه را کمی به تأخیر انداخت ولی با این شرایط سخت، عوامل احداث و حفر این تونل توانسته اند بخش اعظم یعنی ۵۲۰ متر در طول چهار ماه پیش بروند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: بودجه‌ای معادل ۴۵۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی این تونل اختصاص می‌یابد و امیدواریم این طرح طبق قول مسؤولان اجرایی آن، تا پایان تیرماه به اتمام برسد.
نوبخت با بیان اینکه فقط حدود ۸۰۰ متر از عملیات احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه باقی مانده و عملیات با قدرت درحال اجراست، افزود: پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از ابرپروژه های مهم در این بخش است که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال از پشت این سد به دریاچه ارومیه روانه می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه و انتقال آب به دریاچه ارومیه در احیای دوباره این دریاچه بسیار مهم و اثرگذار است، گفت: با افتتاح این تونل سالانه نزدیک به ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب روانه دریاچه ارومیه خواهد شد.
در این بازدید که با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، فرماندار پیرانشهر، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و ادارات مرتبط با احیای دریاچه انجام شد، آخرین اقدامات در راستای احداث کامل تونل انتقال آب رودخانه زاب پیرانشهر به دریاچه ارومیه بررسی شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


× 1 = نُه