سخنگوی شورای شهر:

یادمان «جیلولیق» در شهر ارومیه احداث شود

یادمان «جیلولیق» در شهر ارومیه احداث شود

آرازآذربایجان،سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تاریخ برای خواندن و عبرت گرفتن است بنابراین رویداد «جیلولیق» به عنوان بخشی از تاریخ این شهر باید دارای یادمان شود.
علی مصطفی‌زاده اظهار کرد: موضوع نصب نمادهای هویتی و فرهنگی در شهر ارومیه یکی از مهمترین مطالبات شهروندان است.
وی با تاکید بر مصوبات شهر نمای ارومیه و المانهای هویتی و فرهنگی شهر افزود: نمادهای این شهر همچون دیگر موضوعات مجموعه مدیریت شهری نیازمند مطالعات و ارائه طرحی جامع است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رییس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: المان‌های شهری ارومیه باید مُعرف و نمایانگر تاریخ، تمدن و هویت شهر باشد چرا که ارومیه در بین شهرهای آذربایجان از تاریخ و تمدن غنی برخوردار است.
مصطفی‌زاده با اشاره به قدمت چندین هزار ساله منطقه آذربایجان اضافه کرد: زمانی که مردم آذربایجان و ارومیه تاریخ می‌آفریدند، تعداد زیادی از شهرهای مدعی امروز وجود نداشتند.
وی گفت: باید یادمان جنایت جیلولیق که ده‌ها هزار نفر از مردم آذربایجان در آن فاجعه قتل عام شده‌اند در شهر ارومیه به عنوان یکی از نمادهای واقعی تاریخی احداث شود چرا که معتقدیم تاریخ برای مطالعه و عبرت گرفتن است نه برای تکرار.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: شهر ارومیه از هویت و معماری اصیل خود دور شده که لازم است با ارائه راهکارهای مختلف توسط متخصصین و اهالی فرهنگ، آشفتگی هویتی ارومیه به عنوان مرکز فرهنگی آذربایجان غربی برطرف شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = دو