کاهش ۱۷درصدی اهدای خون در آذربایجان‌غربی

کاهش ۱۷درصدی اهدای خون در آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان – معاون فنی اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی از کاهش ۱۷ درصدی اهدای خون طی سالجاری در این استان به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.
بهزاد عمادی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا طی سال جاری اهدای خون در استان کاهش یافته است، اظهارکرد: در حال حاضر کمبود ذخایر خونی در استان نداریم و وضعیت نسبت به استان‌های دیگر کشور بهتر است اما با ادامه روند کاهش اهدای خون در ماه‌های آتی با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه استان جزو شبکه ملی خون رسانی کشور استان است، ادامه داد: تاکنون در زمینه خون رسانی به شبکه ملی با مشکل مواجه بودیم و نتوانسته ایم عملاً کمکی به دلیل کاهش اهدای خون به شبکه ملی خون رسانی کشور کنیم.
عمادی با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۳۹ هزار واحد خون در استان اهدا شده است، گفت: این میزان امسال به ۳۳ هزار واحد رسیده که ۷ هزار واحد کاهش یافته است در این راستا از مردم تقاضا داریم در زمینه اهدای خون ما را یاری کنند.
معاون فنی اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود، افزود: محیط‌های مراکز به صورت مستمر ضدعفونی شده و چون انتقال خون بخش درمانی نیست تاکنون مشکلی در زمینه بیماری کرونا نداشته ایم و گزارشی از ابتلاء فرد اهدا کننده صورت نگرفته است مردم با خیال راحت می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.
عمادی در خصوص پلاسما درمانی و آخرین وضعیت استان نیز گفت: امسال ۸۰۰ واحد پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونایی اهدا شده که در این زمینه استان رتبه سوم کشوری را در خصوص اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونا به خود اختصاص داده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


− 3 = یک