گسترش خدمات زیربنایی در روستاها از اولویتهای توسعه ای آذربایجان غربی است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: گسترش خدمات زیربنایی در روستاها از اولویتهای توسعه ای استان است و باید محدودیتهای موجود در روستاها را مدیریت کرد.
قربانعلی سعادت در جمع مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: ما اعتقاد راسخ به توسعه روستایی و گسترش خدمات زیربنایی در آنها داریم ولی با توجه به تعداد بالای روستاها در استان و کمبود اعتبارات عمرانی محدودیتهایی در این زمینه وجود دارد که باید با تدبیر، درایت و جذب سرمایه گذاری، شرایط موجود را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به خدمات بسیار خوب بنیاد مسکن در این راستا در آذربایجان غربی اضافه کرد: محرومیت زدایی از چهره مناطق روستایی اجرای طرح هادی و بهسازی مساکن روستایی از مهمترین اقدامات ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان است.
وی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی (ره) است و امروز به تناسب خدمات و کارهای ماندگاری که انجام می دهد، جایگاه پراهمیتی در نظام جمهوری اسلامی دارد.
استاندار آذربایجان غربی از مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خواست که در کنار تهیه و اجرای طرحهای توسعه روستایی، زمینه های ایجاد و گسترش صنایع کوچک را در روستاها نیز فراهم کنند.سعادت با اشاره به اینکه پروژه های نیمه تمام عمرانی در استان اولویت بندی می شوند ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۳، قصد داریم پروژه های عمرانی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را به اتمام برسانیم و سایر پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی با تاکید بر لزوم اجرایی کردن و تحقق شعار امسال گفت: کاهش هزینه های غیرضروری و جلوگیری از ریخت و پاش ها و تبذیر و اسراف، از جمله مهمترین مسائل و نکاتی هستند که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید انجام گیرد.
استاندار آذربایجان غربی به ضرورت تغییر رژیم اشتغال مردم استان اشاره کرد و افزود: با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه و لزوم مصرف بهینه منابع آب، لازم است رژیم اشتغال مردم استان را از کشاورزی به سمت صنعت تجارت، خدمات و سایر حوزه ها سوق دهیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان_غربی نیز در این دیدار، گزارشی را از طرحها و اقدامات انجام گرفته در روستاهای استان ارائه کرد.
تهیه طرح هادی در ۱۳۰۵ روستا و اجرای آن در ۴۱۳ روستای استان، برنامه ریزی دو ساله برای تهیه طرح هادی در ۹۰۰ روستای فاقد طرح هادی در استان، صدور سند مالکیت برای ۱۷۳ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان و واگذاری ۷۰ هزار قطعه زمین به افراد واجد شرایط برای احداث مسکن در روستاها از مهمترین محورهای گزارش مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب آذربایجان_غربی در این جلسه بود.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) در راستای عمران و آبادانی روستاها تشکیل شد و در حال حاضر، اقدامات زیربنایی بسیاری در سطح کشور با فعالیت این نهاد به اجرا درمی آید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


چهار × = 20