گره کمبود نقدینگی بانک‌ها با افزایش سرمایه باز نمی‌شود

گره کمبود نقدینگی بانک‌ها  با افزایش سرمایه باز نمی‌شود

گروه خبر: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه معوقات بانکی باعث قفل شدن نقدینگی و بروز مشکلاتی برای سیستم بانکی کشور شده گفت: شاید بتوان مشکل کمبود نقدینگی بانک‌ها را از راه افزایش سرمایه در کوتاه مدت حل کرد، اما این کار به افزایش نقدینگی و تورم در جامعه منجر خواهد شد.
محمد قسیم عثمانی در گفت و گو با خانه ملت با تاکید بر اینکه معوقات بانکی باعث قفل شدن نقدینگی و بروز مشکلاتی برای سیستم بانکی کشور شده است، افزود: متاسفانه به دلیل حجم بالای معوقات بانکی و ناتوان بودن بانک‌ها در وصول این مطالبات، بانک‌ها از نقدینگی لازم برای ارائه تسهیلات بانکی برخوردار نیستند.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وصول معوقات بانکی از سوی بانک‌ها گفت: بانک‌ها به دلیل بدهی، قادر به پاسخگویی به نیاز فعالان اقتصادی و بخش‌های تولیدی نیستند و همین امر مشکلات زیادی را برای این بخش‌ها به وجود آورده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:در حال حاضر بانک‌ها در وصول معوقات خود بیشتر سعی می‌کنند ابتدا وام‌های خرد ۲ الی ۵ میلیونی اقشار آسیب پذیر را که معمولا یک ضامن کارمند دارند وصول کنند این در حالی است که وصول معوقات میلیاردی را از بدهکاران بزرگ مالی با وجود وثیقه و ضمانت‌های کافی به نوعی فراموش کرده‌اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


3 − یک =