نماينده مردم مهاباد در مجلس:

کنترل مشکلات بازار منوط بر تغییر سیاست های غلط دولت است

کنترل مشکلات بازار منوط بر تغییر سیاست های غلط دولت است

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دولت برای کنترل مشکلات کنونی بازار محصولات اساسی باید سیاست‌های غلط فعلی خود را تغییر دهد.
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده در مورد سیاست‌های غلط دولت برای تنظیم بازار محصولات اساسی در برهه کنونی اظهار کرد : تخصیص ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی به واردات ازجمله سیاست‌های غلطی بود که باعث ایجاد رانت، فساد و گرانی در برهه کنونی شده است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از طرح برخی نمایندگان مجلس برای احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: تفکیک وزارت بازرگانی نتیجه‌ای جز به حاشیه رفتن تولید داخلی و گسترش واردات نخواهد داشت. برای رفع مشکلات تنظیم بازار لازم است ساختارهای وزارت صمت متناسب با شرایط ادغام تغییر کند.
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از طرح برخی نمایندگان مجلس برای احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: تشکیل این وزارتخانه باعث به حاشیه رانده شدن تولیدات داخلی خواهد شد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در سال ۹۱ برای افزایش هماهنگی میان تولید و تجارت بخش بازرگانی را در وزارتخانه‌های تولیدی ادغام کرد.
ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی دستاوردهای بسیاری نظیر خودکفایی در تولید محصولات اساسی همچون گندم و بهبود تراز منفی بازرگانی این بخش داشت که باعث صرفه‌جویی بسیاری در منابع ارزی شد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه‌های تولیدی باعث افزایش واردات شده و تولید داخلی را به حاشیه خواهد راند که با توجه به شرایط تحریمی فعلی امری بسیار خطرناک استمحمود‌زاده گفت: برخی با بهانه‌تراشی، اشکالات خود در امر سیاست‌گذاری و نظارت را تقصیر ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه‌های تولیدی عنوان می‌کنند، این درحالی است که ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه‌های تولیدی دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است.
وی اظهار داشت: در زمان وجود وزارت بازرگانی سابق نیز مشکلات بسیاری در تنظیم بازار محصولات اساسی پیش می‌آمد که نتیجه این مشکلات و ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت تولید و بازار، باعث انحلال وزارت بازرگانی شد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس تأکید کرد: احیای مجدد وزارت بازرگانی بازگشت به‌عقب محسوب می‌شود و مشکلات کنونی تنظیم بازار محصولات اساسی را حل نخواهد کرد. برای بهبود وضعیت تولید و تأمین محصولات اساسی باید ساختارهای فعلی وزارت صمت و جهاد کشاورزی با توجه به شرایط موجود اصلاح و تکمیل شود.
با وجود گذشت حدود ۱۰ سال از زمان ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی، اما ساختارهای وزارت صمت متناسب با شرایط جدید اصلاح نشده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = یازده