مديرکل ميراث فرهنگي آذربايجان غربي:

بناهای تاریخی استان بخشی از هویت ملی ما هستند

بناهای تاریخی استان بخشی از هویت ملی ما هستند

گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت : بناهای تاریخی استان بخشی از هویت ملی ما هستند و حساسیت ویژه ای برای حفاظت و مرمت آثار موجود در استان داریم .
به گزارش آرازآذربایجان ، جلیل جباری در جلسه¬ای که با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس و درسالن آمفی تئاتر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، عنوان کرد : بناهای تاریخی هویت ملی ما هستند و همه آثار تاریخی برای ما اولویت داشته و حساسیت ویژه ای برای حفاظت و مرمت آثار موجود در استان داریم .
جلیل جباری عنوان کرد: ما از طریق یگان حفاظت نظارت ویژه ای به آثار تاریخی استان داریم اما بدلیل تعدد و بعد مسافت آثار موجود استان نیازمند همکاری افراد بومی و ایفای نقش در صیانت از اینگونه آثار هستیم .
جباری افزود : ما درهمه شهر و اکثر روستاها استان انجمن میراث فرهنگی داریم اما پیشنهاد می شود انجمن با محوریت حفاظت از آثارتاریخی ارامنه و آشوریان تشکیل شده و ما را در امر خطیر حفاظت همراهی نمایند .
مدیرکل استان اظهار داشت : آماده ایم تا به منظور معرفی کلیساها و ابنیه تاریخی مربوط به آشوریان و ارامنه استان بروشورهایی را به زبانهای زنده دنیا تهیه کنیم و امیدواریم کارشناسان و مطلعین آشوری و ارامنه در این امر به ما کمک کنند .
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه افزود : توجه به حوزه های مختلف این اداره کل اعم از میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و سرمایه گذاری بی شک در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان نقش بسزایی خواهد داشت . هادی بهادری ضمن قدردانی از تلاشهای اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در معرفی جاذبه های گردشگری ، ثبت و مرمت آثار تاریخی و تامین زیرساختهای گردشگری بر لزوم تعامل بیشتر با دستگاههای شهری و خدمات رسان برای بهره مندی از ظرفیتهای حداکثری این حوزه تاکید کرد . همچنین جلیل جباری به تلاشهای اداره کل در افزایش رتبه های عملکردی اشاره کرده و افزود : در سالهای اخیر این اداره کل در ارزیابی عملکرد شاخص های عمومی و اختصاصی جایگاه خود را از رتبه ۲۹ به رتبه ۶ در بین ادارات کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور افزایش داده و در بین دستگاههای اجرایی گروه فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی استان از رتبه ۴۷ به رتبه سوم ارتقاء پیدا کرده است .
در ادامه این دیدار ؛ معاونین اداره کل از جمله دکتر آب برین ، نیزاقدام به ارائه گزارش عملکردی حوزه های خود نموده وبرنامه های سال جاری معاونت خود را تبیین کردند .
در انتهای این دیدار هادی بهادری با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی دیدار عمومی برگزار کرد .

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۰ ب.ظ

دیدگاه


− هفت = 2