مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران:

کمبود کاغذ در کشور فعالیت ناشران را با مشکل مواجه کرده است

کمبود کاغذ در کشور فعالیت ناشران را با مشکل مواجه کرده است

آرازآذربایجان- مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور گفت: نیاز مردم به کتاب و فرهنگ مکتوب به خوبی احساس می شود ولی کمبود کاغذ زمینه فعالیت های ناشرین و نویسندگان را سخت کرده است.
امیر مسعود شهرام نیا سه شنبه شب در آیین آغاز بکار نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه اظهارداشت: برای کمک به ناشران و خروج از این وضعیت فعالیت کارخانه های داخلی مرتبط با نشر و کتاب باید بیشتر شود و زمینه مناسبی برای فعالیت ناشران و کتاب دوستان فراهم شود.
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۷۱ تا امروز ۳۵۹ نمایشگاه کتاب در ایران برگزار شده است اضافه کرد: نمایشگاه های استانی سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی را افزایش می دهد و دسترسی آسان به کتاب و ایجاد شور و نشاط در جامعه را مسیر می سازد.
شهرام نیا با بیان اینکه در نمایشگاه ارومیه ۲۶۴ ناشر در نمایشگاه کتاب ارومیه حضور دارند که از بین ۸۵۰ ناشر گلچین شده اند اضافه کرد: در این نمایشگاه با افزایش ۲۵ درصدی عناوین کتب روبرو هستیم و ۶۶ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد: بالا بردن تقاضا برای کتاب در عین توجه به کتابفروشی های محلی از اهداف دیگر نمایشگاه های استانی است چنانکه ۹ کتابفروشی استانی کتاب های خود را در محل نمایشگاه کتاب ارومیه عرضه کرده اند.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور به همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب با آغاز ماه محرم اشاره و اضافه کرد: برنامه های جنبی متعددی که همخوانی با این ایام دارد در نظر گرفته شده است.
شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه با همکاری موسسه نمایشگاه های تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرمانداری، استانداری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه و همچنین انتظامی استان برگزار می شود.
نقد کتاب، معرفی شخصیت ها، برپایی کارگاه های نقاشی، قصه گویی برای کودکان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرپایی غرفه دل در مورد بیان احساسات و عواطف و برپایی کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
۲۶۴ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند و۶۳ هزار و ۵۵۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده است.
کتاب های نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی و با خرید بن کارت های الکترونیکی از شعبه بانکی مستقر در نمایشگاه عرضه می شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 3