نماينده مردم اروميه درمجلس:

کمبود تخت‌مراقبت‌های ویژه بیماران را به بخش‌ خصوصی سوق می‌دهد

کمبود تخت‌مراقبت‌های ویژه بیماران را به بخش‌ خصوصی سوق می‌دهد

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های دولتی، گفت: همین مساله باعث شده تا بیماران به اجبار به بخش‌های خصوصی مراجعه کنند.
عابد فتاحی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های دولتی، افزود: از مشکلات عمده اکثر استان‌ها با توجه به افزایش ناراحتی‌های قلب و عروقی کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه است که متاسفانه با استانداردهای دنیا فاصله زیادی داریم.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه در کشور، بعضی بیماران از بیمارستان‌های دولتی به بخش‌های خصوصی انتقال داده می‌شوند که در این فاصله زمانی برای انتقال بیمار ممکن است جان بیمار نیز به خطر افتد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر در برخی استان ها بخش‌های خصوصی وجود ندارد و کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه در مراکز دولتی استان‌ها، منجر به سرگردانی بیماران می‌شود و لذا باید رفع این معضل جزو اولویت‌های وزارت بهداشت قرار گیرد.
وی یادآور شد: نیاز به تخت‌های مراقبت‌های ویژه باید در کشور برطرف شود و با توجه به اهمیت آن قرار است این موضوع را از وزیر بهداشت پیگیری کرده تا افزایش این تخت‌ها در صدر برنامه‌های این وزارتخانه واقع شود.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: هزینه‌های تامین این تخت‌ها بسیار بالا است لذا فشار زیادی برای تهیه این تخت‌ها به وزارت بهداشت تحمیل می شود بر این اساس باید برنامه‌ریزی شود تا حداقل نیازها در این زمینه برطرف شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 3 =