شرایط امروز کشور همانند دوران دفاع مقدس است

شرایط امروز کشور همانند دوران دفاع مقدس است

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دشمن با اعمال شدیدترین تحریم‌ها که نمونه بارزی از تروریسم اقتصادی است، معیشت، سلامت و اقتصاد مردم را مورد هدف قرار داده، گفت: شرایط کنونی کشور نشان می‌دهد که کشور همچنان در دوران دفاع مقدس قرار گرفته است.
«محمدمهدی شهریاری» روز یک‌شنبه در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در ارومیه افزود: بی‌تردید ملت ایران اسلامی با درک شرایط و با اتحاد و همدلی و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری از این برهه دشوار نیز با سربلندی و اقتدار عبور می‌کند و آینده‌ای درخشان برای این کشور رقم خواهد خورد.
وی ادامه داد: وحدت و یگانگی مردم باعث پیروزی و سربلندی ملت ایران و کشور می‌شود و باید این عامل مورد توجه مردم قرار بگیرد.
وی بیان کرد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس جنگ ما بر سر ارزش‌ها بود و در این بین نقش نخست را مردم بر عهده داشتند.
وی اظهار داشت: رزمندگان ما با دست‌های خالی و با معنویت مقابل دشمن ایستادگی کردند و همین معنویت و راز و و نیازهای شبانه رزمندگان ما را سرافراز کرد و رمز پیروزی ما بود.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ما توانایی حمله به برخی نقاط حساس و دارای سکونت دشمن را داشتیم اما با رعایت ارزش‌های اسلامی از این اقدام جلوگیری کردیم زیرا هدف ما دفاع از کشور بود.
شهریاری اظهار داشت: رهبری داهیان امام راحل و رشادت‌های رزمندگان شرایط لازم را برای دفاع از کشور فراهم کرد.
وی اضافه کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که در آن دوران مردم ایران اسلامی با وحدت و همدلی تمام توطئه‌ها استکبار جهانی را خنثی کردند.
وی بیان کرد: دشمن بعثی با تحریک سران رژیم‌های استکباری و با هدف اصلی جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران به نقاط مختلف دنیا به ایران حمله کرد و خیال می‌کرد در یک هفته می‌تواند تهران را اشغال کند.
وی تاکید کرد: باید دستاوردهای دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان و فرهنگ ایثار و مقاومت برای نسل جوان امروز به درستی تبیین شود.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: ایستادگی در برابر کفر مهم‌ترین پیامی است که هفته دفاع مقدس برای جهانیان دارد.
سردار حبیب شهسواری افزود: نیروهای مسلح وارثان نهضت سرخ حسینی و حاملان پیام حضرت زینب(س) هستند تا هیمنه حکومت ستمگران و ظالمان را در هم بشکنند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس ریشه در عاشورای حسینی دارد زیرا مردم ما ایمان و جهاد را از قرآن نشات گرفته و دفاع ما بر همین اساس رنگ و بوی مقدس به خود گرفت.
وی اظهار داشت: هفته گرامیداشت دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای بازخوانی رشادت‌های سربازان این مرز و بوم بدون کمترین حمایت‌هاست که بدون تجهیزات کامل و با ایمان در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کردند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان کرد: ما در برابر تمامیت کفر ایستادیم و پرچم عزت، آزادگی، جوانمردی و حریت را در قله‌های انسانیت به اهتزاز درآوردیم.
آیین سان و رژه امسال در شهرستان ارومیه در خیابان آیت‌الله حسنی برگزار شد و محوطه آن از نخستین ساعات بامداد امروز مملو از جمعیت مشایعت‌کننده بود.
در این آیین که با حضور آیت‌الله سیدعلی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی و برخی از مسوولان و نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، نیروهای مسلح از مقابل کلام‌الله مجید و تمثال مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.
در آیین سان و رژه امسال تعداد زیادی از تجهیزات و جنگ‌افزارهای نظامی پیشرفته به نمایش درآمد؛ اجرای نمایش‌های جنگ تن به تن، جنگ سرنیزه، سقوط آزاد از جمله دیگر بخش‌های سان و رژه نیروهای مسلح در ارومیه بود.
آذربایجان‌غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده سرافراز سهم بارزی در هشت سال دفاع مقدس در کشور داشته است.
رشادت‌های دلاورمردان آذربایجان غربی در برخی عملیات مهم چون عملیات ثامن‌الائمه، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ سراسر ایثار و شهامت و جانفشانی هشت سال دفاع مقدس کشور ثبت شده است.
نقش شهیدان مهدی و حمید باکری در دفاع مقدس خود حدیثی دیگر است که بدون رشادت این دلیرمردان پرورش یافته در خاک آذربایجان‌غربی، پیروزی در عملیات خیبر و بدر تقریبا مشکل می‌نمود.
این استان همچنین محل شهادت سرداران بزرگی چون برادران زین‌الدین، شهید بابایی، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه های هشت سال دفاع مقدس بوده است.
در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و این روز آغاز هفته دفاع مقدس است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


8 × دو =