کسب رتبه نخست بانک کشاورزی آذربایجان غربی در سطح کشور

کسب رتبه نخست بانک کشاورزی آذربایجان غربی در سطح کشور

گروه اقتصادی : مدیریت شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان غربی با توجه به اخذ مسدودی اعتبار از صندوق توسعه ملی توانسته است رتبه نخست را در میان مدیریتهای شعب بانک کشاورزی کشور به خود اختصاص دهد علی اکبر دائم امید در گفتگو با مدیران مسئول ، سردبیران و خبرنگاران رسانه های مختلف استان که بمناسبت روز کیفیت ترتیب یافته بود با تقدیر از حضور و همراهی اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و رویدادهای مربوط به بانک کشاورزی استان ، رسانه های را بازوان توانمند و همراه این بانک در ارائه خدمات مطلوب به مردم استان عنوان نمود.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی کشور فرصتی برای نظام بانکی کشور است که هزینه های تولید را کاهش می دهد گفت : تسهیلات این صندوق با نرخ سود ۱۵ و ۱۶ درصد پرداخت می شود و با توجه به تعاریف صندوق در مورد مناطق کمتر توسعه یافته استان ما نیز از ۴ درصد تخفیف سود برخوردار است .
مدیر شعب بانک در استان ادامه داد : بانک کشاورزی کشور به میزان دریافت ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار با صندوق ملی توسعه قرار داد منعقد نموده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان غربی اظهار نمود: از این میزان اعتبار ۱۱۲/۴ میلیارد ریال از این اعتبار به طرح های معرفی شده توسط بانک کشاورزی آذربایجان غربی اختصاص یافته است که خوشبختانه با تلاش همکاران این بانک توانستیم ۲۳ طرح اعتباری بالغ بر ۳۸۴ به صندوق توسعه ملی معرفی کنیم .
وی ادامه داد : با معرفی طرح ها ۳۴۵/۵ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح های معرفی شده به بانک کشاورزی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد : بانک کشاورزی آذربایجان غربی با این میزان اعتبار جذب شده از صندوق توسعه ملی توانسته است رتبه نخست را در میان مدیریتهای شعب بانک کشاورزی کشور به خود اختصاص دهد.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد : جا دارد در این زمینه از حمایت ها و رهنمود های آقای مهندس سعادت استاندار محترم آذربایجان غربی و همچنین پیگیری های آقای قاضی پور نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر نمایم.
وی ادامه داد : یکی از طرح های معرفی شده به صندوق ملی توسعه توسط بانک کشاورزی استان طرح گاوداری ۲۰۰۰ راسی پگاه در سلماس است که برای اجرای این طرح در فاز اول ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در صندوق توسعه ملی مصوب شده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از این طرح ضمن تولید شیر با بار میکروبی کم در استان و تامین شیر سالم و بهداشتی صنایع تبدیلی استان ، برای تعداد قابل توجهی از اقراد جویای کار بویژه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی فرصت اشتغال فراهم خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد : از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تعدادی از واحد های تولیدی استان نیز سرمایه در گردش اختصاص می یابد که امیدواریم با تامین این اعتبارات شاهد رونق تولید در استان باشیم.
دائم امید ، بانک کشاورزی را به عنوان بانک دولتی فعال در توسعه کشور دانست و گفت: بانک کشاورزی به عنوان تنها بازوی مالی دولت در توسعه بخش کشاورزی است و عمده فعالیت این بانک در توسعه فعالیت های بخش کشاورزی متمرکز شده است.
وی با تشریح بندهای ۸ و ۹ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری ادامه داد : در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی ، بانک کشاورزی سعی کرده است با ارتقای کیفیت خدمات خود زمینه را برای افزایش مشارکت مردم فراهم نماید.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد : با هدف ارتقای کیفیت خدمات در بانک کشاورزی برای رسیدن به استاندارد سازی خدمات بانکی برای شعب گواهینامه ISMS صادر می شود .
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح بانکداری الکترونیک در بانک کشاورزی برای کاهش هزینه های تحمیلی به مشتریان خبر داد و گفت: خوشبختانه بانک کشاورزی از جمله بانک های پیشروی کشور در این زمینه است و توانسته با یک سیستم جامع بانکداری الکترونیک به نام سیستم مهر گستر خدمات یکپارچه ای را به مشتریان ارائه نماید.
وی ادامه داد : هشت سال زمان برای بومی سازی سیستم جامع بانکداری الکترونیک زمان صرف شده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد هفت ماه بانک کشاورزی استان در سال جاری پرداخت و گفت: در هفت ماه نخست امسال ۲۰ هزار و ۸۶۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است که این مبلغ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷/۹ درصد افزایش یافته است.
دائم امید پرداخت تسهیلات به زیر بخشهای کشاورزی را از جمله اهداف بانک کشاورزی عنوان نمود و افزود: در هفت ماهه نخست امسال ۱۰۳ فقره تسهیلات برای توسعه آبیاری های مدرن ، ۴ هزار و ۳۴۳ فقره برای زراعت ، ۶ هزار و ۵۲۵ فقره برای دامداریها ، ۶۹۳ فقره برای صنایع تبدیلی و ۲۸۰ فقره برای مرغداریهای استان تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: از نظر تفکیکی عقود، ۶۴ درصد تسهیلات عقود مشارکت مدنی و ۲۶ درصد فروش اقساطی و بقیه نیز در قالب سایر عقود پرداخت شده است.
وی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی وصول مطالبات توسط بانک کشاورزی در هفت ماه امسال ادامه داد : در این مدت ۲ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی استان وصول مطالبات صورت گرفته شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج نیز گفت : خوشبختانه بانک کشاورزی استان در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج پیشگام بوده و توانسته است امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی را جذب و همه این اعتبار را به متقاضیان پرداخت نماید . دائم امید ادامه داد : این بانک آمادگی دارد در صورت ابلاع اعتبار جدید در بخش وام ازدواج آن را جذب و به متقاضیان پرداخت نماید.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات خاص نیز گفت : ۴۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و تاکنون در مجموع ۴۱۰ نفر برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی و کمباین معرفی شده اند .
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی همچنین از پرداخت ۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال برای افراد معرفی شده کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان ، ۴۴۲ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی و ۷۷۰ میلیون ریال برای زنان سرپرست خانواده در هفت ماهه امسال در قالب عقد قرض الحسنه پرداخت شده است .
وی در ادامه با تشریح عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز ادامه داد : فعالیت مالی این صندوق با آغاز سال زراعی ۹۲ شروع و تا پایان سال زراعی ۹۳ ادامه یافته است و در این مدت این صندوق توانسته است ۲۸۶ ۱۷ هکتار از باغات استان ، ۱۰۴ ۱۴۰ هکتار از زمینهای زراعی را تحت پوشش خدمات بیمه ای خود قرار دهد.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی داد : پیش بینی می کردیم در سال زراعی ۹۲ / ۹۳ ، ۳۶۶ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان پرداخت کنیم که تا کنون بیش از ۱۴۴ میلیارد ریال خسارت به افرادی که زمینهای کشاورزی و باغات خود را بیمه کرده بودند پرداخت شده است.
دائم امید گفت : تا پایان آبان ماه نیز خسارات باغات بیمه شده پرداخت خواهد شد .
وی ادامه داد در حال حاضر ۲۲ شرکت خدمات بیمه ای کشاورزی با فعالیت ۱۹۴ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی در استان فعالیت می کنند.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی تنها کریدور حمایتی دولت و مرجع پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث قهری طبیعت است اظهار امیدواری کرد کشاورزان با رغبت بیشتری زمینهای کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت نیاز صندوق بیمه غرامت آنها راپرداخت نماید .

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


5 + = دوازده