مدیر کل کتابخانه های عمومی استان:

کتابخانه های آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کتاب گویا دارد

کتابخانه های آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کتاب گویا دارد

آرازآذربایجان، مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰نفر نابینا و کم بینا عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.
خدیجه معصومی افزود: در حال حاضر ۴۰۰نفر نابینا و کم بینا در کتابخانه مرکزی استان عضو بوده و از امکانات این بخش استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه منابع بریل فقط در کتابخانه مرکزی ارومیه موجود است، تصریح کرد: به تعداد ۱۰۰۲نسخه کتاب و ۱۲ هزار و ۴۷۶ کتاب گویا در این کتابخانه موجود است و در سایر کتابخانه های استان نیز بیش از ۲۰۰منبع گویا در اختیار علاقه مندان قرار دارد.
معصومی خاطر نشان کرد : غیر از کتابخانه مرکزی استان که دارای بخش مستقل نابینایان و کم بینایان با امکانات و تجهیزات و منابع خاص است در سایر کتابخانه ها ی عمومی نیز بخش منابع گویا برای استفاده علاقه مندان ایجاد شده اما فعالیت ها و امکانات موجود در کتابخانه مرکزی تخصصی تر و کاملتر تراست.
مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق آخرین آمار استان دارای ۷۴کتابخانه نهادی، ۲۳ کتابخانه مشارکتی، ۲کتابخانه مستقل و ۷سالن مطالعه است که به اقشار مختلف ارائه خدمات فرهنگی می کنند.
وی یاد آور شد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است.
معصومی ادامه داد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی تا پایان مهرماه سال جاری ۲۷۲درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افزایش یافته است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = پانزده