موردی از لامبدا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

موردی از لامبدا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

آرزا آذربایجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی ودرمانی آذربایجان‌غربی گفت: هیچ موردی مشکوک به ویروس جهش یافته کرونا (لامبدا) در استان مشاهده نشده است.
جواد آقازاده افزود: ویروس جهش یافته لامبدا در ترکیه وجود داشته و مسئولین بهداشت ودرمان کشور نگرانی زیادی مبنی بر سرایت این ویروس به استان دارند اما تاکنون موردی مشکوک به این ویروس جهش یافته کرونا در استان دیده نشده است.
وی با بیان اینکه استان فعلا در پیک کرونا بوده و خود مراقبتی از عوامل اساسی کنترل این ویروس است گفت: پارکینسون، اختلالات رفتاری و بیماری های غیر واگیر همچون دیابت از عوامل عوارض این بیماری است و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا به آن مبتلا نشویم.
آقازاده بابیان اینکه هیچ پشتوانه علمی درمورد ادعای برخی افراد مبنی براینکه تزریق واکسن باعث بیماری می شود وجود ندارد، گفت: مردم درصورت امکان باید اقدام به واکسیناسیون بکنند و تاکنون هیچ موردی در استان مبنی بر فوت افراد واکسن زده مشاهده نشده است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود تاکنون ۲۲۱۳ بیمار سندرم حاد تنفسی در بخش های کرونای استان بستری هستند که از این تعداد به ۱۰۳۶ مورد مشکوک و مابقی قطعی اند.
آقازاده تصریح کرد مجموعه مبتلایان به کرونا در استان تاکنون ۲۵۹ هزار و ۹۸۷ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به فوت ۲۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان تعداد فوتی های ناشی از کرونا را تا کنون ۵۹۷۹ مورد اعلام کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۶:۵۹ ب.ظ

دیدگاه


هشت − = 2