- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

کتابخانه های آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کتاب گویا دارد

Posted By admin On آبان ۲۱, ۱۴۰۱ @ ۸:۲۵ ق.ظ In اخبار ویژه,فرهنگ و هنر | No Comments

آرازآذربایجان، مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰نفر نابینا و کم بینا عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.
خدیجه معصومی افزود: در حال حاضر ۴۰۰نفر نابینا و کم بینا در کتابخانه مرکزی استان عضو بوده و از امکانات این بخش استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه منابع بریل فقط در کتابخانه مرکزی ارومیه موجود است، تصریح کرد: به تعداد ۱۰۰۲نسخه کتاب و ۱۲ هزار و ۴۷۶ کتاب گویا در این کتابخانه موجود است و در سایر کتابخانه های استان نیز بیش از ۲۰۰منبع گویا در اختیار علاقه مندان قرار دارد.
معصومی خاطر نشان کرد : غیر از کتابخانه مرکزی استان که دارای بخش مستقل نابینایان و کم بینایان با امکانات و تجهیزات و منابع خاص است در سایر کتابخانه ها ی عمومی نیز بخش منابع گویا برای استفاده علاقه مندان ایجاد شده اما فعالیت ها و امکانات موجود در کتابخانه مرکزی تخصصی تر و کاملتر تراست.
مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق آخرین آمار استان دارای ۷۴کتابخانه نهادی، ۲۳ کتابخانه مشارکتی، ۲کتابخانه مستقل و ۷سالن مطالعه است که به اقشار مختلف ارائه خدمات فرهنگی می کنند.
وی یاد آور شد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است.
معصومی ادامه داد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی تا پایان مهرماه سال جاری ۲۷۲درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افزایش یافته است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%db%b1%db%b2-%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.