کاهش مصرف برق با اجرای پروژه پیک‌سایی دراستان

کاهش مصرف برق با اجرای پروژه پیک‌سایی دراستان

گروه گزارش:امسال با اجرای پروژه »پیک‌سایی« در استان شاهد کاهش ۱۴۵ مگاواتی پیک مصرف برق هستیم که با جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی محقق شده است.
به گزارش آرازآذربایجان، از اواخر سال ۹۳ دو پروژه مهم شامل پروژه »پیک‌سایی« و پروژه کاهش تلفات توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی کلید خورد که پروژه »پیک‌سایی« در رابطه با بحث مدیریت مصرف و اصلاح الگوهای مصرف در استان بود.
پروژه »پیک‌سایی« از پروژه‌های شاخص در رابطه با اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و با اجرای پروژه »پیک‌سایی« در استان شاهد کاهش ۱۴۵ مگاواتی پیک مصرف برق بوده که با جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی محقق شده است.سه ماهه تابستان امسال با همکاری مردم، کشاورزان و صاحبان صنایع پیک مصرف برق در استان درقالب اجرای پروژه»پیک‌سایی« ۱۴۵ مگاوات کاهش یافت که در این راستا مشترکان صنعتی و کشاورزی همکاری بسیار خوبی در کنترل و مدیریت مصرف برق داشتند.طرح کاهش پیک در سه بخش مدیریت مصرف، بهره‌برداری و خدمات مشترکان مد نظر بوده و آموزش، آگاه‌سازی و جلب مشارکت مشترکان خانگی، کشاورزی و صنعتی، کنترل در بخش اصناف تجاری، استانداردسازی روشنایی معابر، شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز، رفع اتصالات سست و… از جمله اقدامات موثر در تحقق برنامه‌ها به شمار می‌رود.
*کاهش ۱۴۵ مگاواتی پیک مصرف برق با اجرای پروژه »پیک‌سایی« در آذربایجان غربی
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: امسال با اجرای پروژه »پیک‌سایی« در استان پیک مصرف برق، ۱۴۵ مگاوات کاهش داشته که با جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی محقق شده است. حمید کاظمی‌کیا در گفت‌وگو با آراز آذربایجان اظهار داشت: از اواخر سال ۹۳ دو پروژه مهم شامل پروژه »پیک‌سایی« و پروژه کاهش تلفات در شرکت توزیع نیروی برق استان کلید خورد.
کاظمی‌کیا ادامه داد: پروژه »پیک‌سایی« و پروژه کاهش تلفات در رابطه با بحث مدیریت مصرف و اصلاح الگوهای مصرف در استان بود که جزو بند هشت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه پروژه »پیک‌سایی« و پروژه کاهش تلفات از پروژه‌های شاخص در رابطه با اقتصاد مقاومتی در استان بوده، یادآور شد: سال گذشته و تابستان امسال به دلیل خشکسالی و پایین آمدن آب سدها و از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی تراز تولید کشور منفی بود که در این راستا یا باید خاموشی اعمال می‌شد و یا مدیریت مصرف مدنظر قرار می‌گرفت.
کاظمی‌کیا با تاکید بر اینکه در رابطه با اجرای دو پروژه »پیک‌سایی« و پروژه کاهش تلفات گام‌های خوبی در آذربایجان غربی برداشته شد، ادامه داد: در راستای اجرای پروژه »پیک‌سایی« با همکاری مردم، کشاورزان و صاحبان صنایع ۱۴۵ مگاوات کاهش پیک در استان صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی ادامه داد: مردم با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف در سه ماه تابستان در چهار ساعت پیک مصرف برق که از ابتدای شب آغاز می‌شد همکاری بسیار خوبی در کنترل و مدیریت مصرف داشتند.وی خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و ۸۰۰ مشترک کشاورزی در طرح کاهش پیک در استان شرکت داشتند که در چهار ساعت پیک بار الکتروپمپ‌ها را خاموش کردند و از ۲۰ ساعت برق به صورت مجانی و نیز پاداش همکاری برخوردار شدند.کاظمی‌کیا با بیان اینکه ۹۵ مگاوات کاهش پیک با همکاری مشترکان کشاورزی در استان محقق شد، ادامه داد: در این راستا نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان پاداش همکاری به مشترکان کشاورزی پرداخت شده که در قبوض مشترکان کشاورزی اعمال شد.
*صرفه‌جویی ۳۰ میلیارد تومانی با اجرای طرح کاهش تلفات در آذربایجان غربی
کاظمی‌کیا اجرای پروژه کاهش تلفات را از جمله پروژه‌های شاخص در استان عنوان کرد و ابراز داشت: طی اجرای طرح کاهش تلفات میزان تلفات در استان از ۱۶٫۸ درصد به ۱۱٫۸ درصد رسید به طوری که پنج درصد کاهش تلفات در استان محقق شد.
وی ادامه داد: پنج درصد کاهش تلفات یعنی ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی در استان که با قیمت تمام شده ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت حدود ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی با اجرای طرح کاهش تلفات در آذربایجان غربی محقق شده است.
وی اعلام کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی، ۲۵ هزار کیلومتر تاسیسات و شبکه‌های برق، ۲ هزار و ۸۵۰ روستای برق‌دار و پیک بار ۹۰۲ مگاوات نهمین شرکت از نظر تعداد مشترک و طول شبکه برق محسوب می‌شود.
کاظمی‌کیا با بیان اینکه تعداد مشترکان خانگی بیش از ۹۲۶ هزار مشترک بوده که بیش از ۸۰ درصد کل مشترکان را تشکیل می‌دهد، افزود: مشترکان صنعتی ۵ هزار و ۲۸۵ مشترک و مشترکان کشاورزی ۱۳ هزار و ۴۹۴ مشترک است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی مصرف خانگی از کل را ۳۹٫۵ درصد عنوان کرد و گفت: ۱۶٫۳ درصد مربوط به مصرف برق صنعتی، ۲۶٫۱ درصد مربوط به مصرف برق کشاورزی و مابقی سایر مصارف را شامل می‌شود.
*کاهش ۲۱ درصدی خاموشی‌ها در استان با اجرای پروژه مدیریت استراتژیک
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی پروژه مدیریت استراتژیک و پروژه آراستگی محیط کار در استان را از دیگر برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان کرد و متذکر شد: تلاش بر این است سیستمی پیاده‌سازی شود که اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت شرکت را تا افق ۱۴۰۰ ترسیم کند.وی افزود: با اجرای پروژه مدیریت استراتژیک، اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت و شاخص‌های اندازه‌گیری تدوین و در شرکت استقرار یافت و مهم‌ترین اهداف در سند مدیریت استراتژیک کاهش خاموشی‌ها، کاهش تلفات، کاهش افت ولتاژ، هوشمندسازی شبکه‌های توزیع، اتوماسیون شبکه‌های توزیع، گسترش خدمات الکترونیکی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات بود.
کاظمی‌کیا با اعلام اینکه امسال به عنوان اولین سال اجرای این سند تعداد و زمان خاموشی‌ها در استان ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: با توسعه اتوماسیون شبکه‌ها همه عملیات به صورت الکترونیکی انجام و داده‌ها به صورت زنده و آنلاین مانیتورینگ می‌شود.
این مسئول از استقرار سه اکیپ خط گرم در ارومیه خبر داد و اضافه کرد: با توسعه اتوماسیون و توسعه اکیپ‌های خط گرم که تعمیرات بدون خاموشی انجام می‌شود موجب شده خاموشی‌ها در آذربایجان غربی ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده استاین مسئول خاطرنشان کرد: کسب رتبه برتر در بین شرکت‌های توزیع برق کشور در زمینه پژوهش و فن‌آوری وزارت نیرو و کسب رتبه ممتاز در دومین جشنواره نوآوری صنعت برق کشور و انتخاب اختراع شرکت به عنوان برترین اختراع صنعت برق کشور از جمله اقدامات در حوزه مسائل علمی، پژوهشی و فن‌آوری است.
کاظمی‌کیا به اقدامات انجام شده در حوزه مسائل فنی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: کاهش پیک، صعود ۱۹ پله‌ای در کشور و تقدیر از عملکرد شرکت، اخذ رتبه برتر در بین شرکت‌های توزیع نیروی برق، کسب رتبه برتر در ممیزی صنعت برق کشور در بین شرکت‌های توزیع نیروی برق و کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد سال ۹۳ در بین ۶۲ دستگاه در استان از جمله اقدامات در حوزه مسائل فنی و اقتصادی محسوب می‌شود.کاظمی‌کیا متذکر شد: متاسفانه حریم شبکه‌های برق رعایت نمی‌شود و عدم رعایت حریم شبکه‌های برق موجب شده امسال ۱۰ نفر جان خود را از دست بدهند و نزدیک به ۱۵ نفر نقص عضو شوند در این راستا باید تذکرات و اخطارهای شرکت برق مورد توجه قرار گیرد به طوری که با رعایت نکات ایمنی می‌توان از بروز حادثه و پیامدهای آن جلوگیری به عمل آورد.وی در پایان با بیان اینکه امروز اجرای سند استراتژیک و تامین برق مردم از اولویت‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز دغدغه اصلی شرکت توزیع نیروی برق ارتقای خدمات، ارائه ولتاژ استاندارد به مردم و استاندارد کردن تلفات شبکه است و باید خدمتی که به مردم ارائه می‌شود ارتقا یابد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 3