گزارش//

معابر شهر ارومیه چند روز پس از بارندگی به حالت عادی بازنگشته است

معابر شهر ارومیه چند روز پس از بارندگی به حالت عادی بازنگشته است

گروه خبر:در حالی که شهروندان از بازنگشتن معابر سطح شهر به حالت عادی پس از گذشت چندروز از برف نیمه سنگین روز پنجشنبه شکایت دارند، مدیران شهری ارومیه از برف روبی همه معابر بالای ۱۲ متر خبر می دهند.
چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه هفته گذشته بارش برف نیمه سنگینی را در سطح شهر ارومیه شاهد بودیم، به طوری که مدارس این روز نیز تعطیل شد و برخی از کارمندان نیز ترجیح دادند از مرخصی های استحقاقی خود برای ماندن در خانه استفاده کنند.
طبق گزارش هواشناسی در بارش برف ۱۲ ساعته بامداد پنجشنبه حدود ۳۰ سانتیمتر برف در معابر درون شهری ارومیه بارید که این میزان بارش، بی سابقه و کم سابقه نیست و ارومیه بارش های بسیار بیشتری از این میزان نیز به خود دیده است.
طبق گفته بسیاری از شهروندان در ساعت های اولیه بارش برف، تحرک چندانی در خصوص برف روبی مشاهده نمی شد و با رسیدن به زمان شبانگاهی و کاهش ترافیک شهری، تعدادی از کارکنان شهرداری در خیابان های مرکزی شهر از جمله امام و امینی به ویژه مقابل استانداری و شهرداری ارومیه اقدام به برف روبی کردند.
به نظر می رسید که با توجه به درپیش بودن روز جمعه و کاهش ترافیک شهری و تردد خودروها، شهرداری فرصت بهتری را پیش رو داشته باشد تا معابر شهر را پاکسازی کند و وضعیت آنها را بهبود بخشد ولی این فرصت حدود ۱۲ ساعته روز آفتابی جمعه نیز نتوانست تاثیری بر کاهش میزان برف معابر به ویژه پیاده روها داشته باشد.
برخی از شهروندان ارومیه ای روز شنبه در تماس با خبرنگاران و ارسال پیام هایی از نبود مدیریت مناسب بحران در شهر ارومیه شکایت کردند و انعکاس مشکلات شهری را خواستار شدند.
به گفته این شهروندان، وضعیت جاده های منتهی به شهر ارومیه بسیار بهتر از داخل شهر بوده است و در جاده ها و بزرگراه اثر بسیار کمی از برف مشاهده می شود ولی در داخل شهر ارومیه اینطور نیست و حتی در ورودی های شهر و مسیرهای اصلی و کمربندی حاشیه شهر ارومیه نیز مشکلات ترددی به خوبی حس می شود.
برخی از شهروندان از جمله کسبه نیز از برفروبی نامناسب در معابر مرکزی شهر از جمله سرداران ابراز ناراحتی و اظهار کردند که پس از گذشته سه روز از برف و هوای مطلوب در طول روز، شهرداری ارومیه عملکرد مناسبی نداشته و نتوانسته است وضعیت را به حالت عادی بازگرداند.
والدین برخی از دانش آموزان نیز با اشاره به اینکه امکان مراجعه دانش آموزان به ویژه در مقاطع پایین به مدرسه با توجه به مشکلات معابر شهری امکان پذیر نیست، آموزش و پرورش باید تمهیداتی برای تعطیلی مدارس می اندیشید حال آنکه آموزش و پرورش وظیفه خود را انجام داده است و مشکل معابر باید از طریق مدیریت شهری حل می شد.
پس از در میان گذاشتن شکایت های مردمی با غلامرضا عدل دوست، قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به اتمام برفروبی همه معابر بالای ۱۲ متر در سطح شهر گفت: در کوچه ها و معابر با بیش از ۱۲ متر عرض نیز از امروز اقدام های لازم برای برفروبی را انجام می دهیم.
وی مدعی شد که در روز پنجشنبه با وجود بارش سنگین برف، سطح معابر در کمربندی ارومیه دیده می شد و این امر کار مهمی بود که انجام دادیم.
وی افزود: ما در استفاده از آب شور محدودیت هایی داریم زیرا موجب خراب شدن آسفالت و خشک شدن درختان می شود و به جای آن از محلول یخ زدا استفاده می کنیم.
قائم مقام شهردار ارومیه اضافه کرد: یکی از علت های پایان نیافتن عملیات برفروبی در معابر سطح شهر به ویژه خیابان های بیش از ۱۲ متر، ریختن برف کوچه ها به این معابر از سوی شهروندان است.
حسین بخشایشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز اظهار کرد: در سال های گذشته از آب دریاچه ارومیه برای برف روبی در سطح شهر استفاده می شد ولی امسال نمک پاشی صورت می_گیرد و همین امر در کنار حجم زیاد برف موجب شده است که اقدام های انجام شده پاسخگو نباشد.
وی ادامه داد: کارکنان شهرداری به طور شبانه روز مشغول کار هستند و امیدواریم در ۲ یا سه روز آینده تمام معابر پاکسازی شود.یادآور می شود که محمد حضرت پور شهردار ارومیه و محمد سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با وجود تماس های مکرر به این تماس ها پاسخ ندادند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، در چند روز گذشته راه بیش از ۵۰۰ روستا در آذربایجان_غربی بازگشایی شده است ولی معابر شهر ارومیه همچنان در برخی موارد با انبوه برف مواجه است و رفت و آمد در بسیاری از معابر مختل گزارش می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 6