معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي:

کاهش حساسیت نسبت به اعتیاد نگران کننده است

کاهش حساسیت نسبت به اعتیاد نگران کننده است

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش حساسیت نسبت به اعتیاد در جامعه، نگران کننده است و نباید اجازه دهیم این امر در جامعه اتفاق بیفتد.
به گزارش آراز آذربایجان علیرضا رادفر در جلسه کمیته تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی که در استانداری استان ترتیب یافت، اظهار داشت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش بهره برد.
وی توسعه مشارکت‌های مردمی و افزایش حساسیت جامعه نسبت به پدیده اعتیاد را از موثرترین راهبردها در بحث مبارزه با مواد مخدر برشمرد و افزود: باید در این راستا از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شود.
رادفر افزود: باید راهکارهای عمده در زمینه مبارزه با توزیع، فروش و مصرف مواد مخدر، مورد توجه اساسی مدیران و مسئولان امر قرار گیرد.وی تصریح کرد: باید حساسیت در این زمینه به حدی باشد که مصرف و توزیع آن در جامعه امری عادی و مرسوم تلقی نشود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: باید برنامه‌ای جامع و متکی بر مشارکت‌های مردمی در این زمینه تدوین شده و اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه مصون نگه داشتن جامعه از اعتیاد از مهم‌ترین مأموریت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، گفت: این شورا باید با تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت خیرین، در راستای مقابله با اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی بیشتری وارد عمل شود.
رادفر همچنین بر اهمیت حمایت از بهبود یافتگان از دام اعتیاد اشاره کرد و ضمن تأکید بر اهمیت آن برای جلوگیری از بازگشت این افراد به دام اعتیاد، گفت: با فراهم کردن زمینه‌های اشتغال این افراد، می‌توان بار دیگر آنان را به کانون گرم خانواده و آغوش جامعه بازگرداند.
وی ادامه داد: باید دیدگاه‌ها و نگرش افراد جامعه نسبت به این افراد تغییر کند و این مهم مستلزم فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی ضمن تاکید بر تسهیل در صدور مجوز برای فعالیت سمن‌ها در این زمینه، گفت: باید جهت‌گیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به سمت توسعه مشارکت‌های مردمی و مقابله با گسترش آن در جامعه باشد.
رادفر همچنین با اشاره به کسب عنوان شورای برتر برای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته، این مهم را به اعضای شورای استانی تبریک گفت و افزود: منتظر ارائه راهکارهای عملی‌تر اعضای این شورا برای مقابله با شیوع مواد مخدر در استان هستیم.
گفتنی است در حال حاضر ۱۸ انجمن و سازمان مردم‌نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


یک × = 2