کارکرد تعاونی‌ها در آذربایجان‌غربی حسابرسی دقیق شود

کارکرد تعاونی‌ها در آذربایجان‌غربی حسابرسی دقیق شود

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جمعیت تحت پوشش و حجم بالای مبادلات مالی و سرمایه گذاری ۲ تعاونی مرزنشینان و سهام عدالت گفت: نهادهای مسوول برای حسابرسی مالی این ۲ تعاونی اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش آراز آذربایجان، نادر صادقی در نشست دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاون وزیر در امور تعاون و نمایندگان مجلس با اشاره اینکه ۲۷ تعاونی مرزنشینان در استان با جمعیت تحت پوشش ۶۰۰ هزار نفری در حال فعالیت است، افزود: با توجه به اینکه یک پنجم جمعیت استان به نوعی تحت پوشش این تعاونی قرار دارد، باید از طریق نهادهای متولی حسابرسی های ماهانه و سالانه انجام بگیرد.
وی اضافه کرد: تعاونی های مرزنشینان از امتیازات ویژه ای برای مبادلات مرزی و ارزهای تخصیصی بانک مرکزی برخوردار هستند که باید در حسابرسی های صورت گرفته اعضای تعاونی از تراکنش های مالی، مبادلات و انتفاع صورت گرفته و سود های تخصیصی اطلاع یابند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی دامه داد: شفافیت در عملکرد این تعاونی به اطمینان خاطر مرزنشینان و نیز بهره مندی عادلانه از امتیازات منجر خواهد شد.
صادقی در خصوص تعاونی سهام عدالت نیز گفت: از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند.
وی افزود: در شهرستان ها تعاونی های سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ تشکیل و به تبع آن و با رای آنها شرکت سرمایه گذاری استانی شکل گرفته که لازم است بررسی دقیق و جدی از نحوه کارکرد این تعاونی انجام گیرد.وی با اشاره به اینکه باید حسابرسی جدی از میزان اعتبار در اختیار و سرمایه گذاری های انجام گرفته و سود پرداختی به اعضا انجام گیرد، اضافه کرد: در ۲ ماه آینده با انتخابات الکترونیکی که برای شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت اجرا می شود، شرکت های تعاونی شهرستانها منحل می شود.
وی ادامه داد: این انحلال نباید مانع حسابرسی از عملکرد گذشته و فعلی شرکت های تعاونی سهام عدالت شود.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه در استان سهم سهام عدالت زیر ارزش اسمی معامله می شود.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت در استان روش غیر مستقیم را برای مبادلات سهام خود انتخاب کرده اند، بیان کرد: این موضوع به این معنی است که شرکت های سرمایه گذاری به نیابت از اعضا حق سبد گردانی، خرید و فروش سهام و سرمایه گذاری در بخش های مختلف را خواهد داشت. لذا ضرورت نظارت جدی و حسابرسی دقیق بیش از پیش نمایان می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = چهار